СИСТЕМА ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ СФЕРИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.31471/2409-0948-2019-1(19)-180-186Ключові слова:
інструменти державного регулювання, рівні управління, суб’єкти сфери охорони здоров’я, ознаки системи, стратегічні ціліАнотація
У статті розглянуто теоретичні основи формування системи державного регулювання інноваційного розвитку сфери охорони здоров’я України. З’ясовано, що інноваційні процеси у сфері охорони здоров’я розвиваються уповільнено і потребують врегулювання. Серед регулювальних впливів найбільш дієвим в умовах ринкових трансформацій є державне регулювання.
Основною ціллю статті є виокремлення рівнів управління та суб’єктів сфери охорони здоров’я, групування та характеристика ознак системи державного регулювання інноваційного розвитку сфери охорони здоров’я.
У статті досліджено і структуровано рівні ієрархічного управління (макрорівень, мезорівень, мікрорівень, нанорівень) та суб’єктів, що залучені у процесі інноваційного розвитку сфери охорони здоров’я.
Встановлено, що систему державного регулювання інноваційного розвитку сфери охорони здоров’я можна охарактеризувати як континуум функціональних компонентів, властивостей об’єктів, відношень поміж ними для досягнення головних цілей інноваційного розвитку сфери. Для дії системи державного регулювання інноваційного розвитку сфери охорони здоров’я, реалізації державної політики потрібне застосування чіткого і дієвого інструментарію державного регулювання інноваційного розвитку у цій сфері.
Виокремлено ознаки системи державного регулювання інноваційного розвитку сфери охорони здоров’я: цілі, головний орієнтир, напрями та завдання державного регулювання, загальні критерії системи державного регулювання інноваційного розвитку сфери охорони здоров’я, методи державного стимулювання інноваційної діяльності, інструменти державного регулювання інноваційного розвитку сфери охорони здоров’я, критерії оцінювання ефективності застосування інструментів державного регулювання.
Обґрунтовано, що досягнення стратегічних цілей інноваційного розвитку сфери охорони здоров’я неможливе без ефективного державного регулювання інноваційних процесів, які постають специфічним, масштабним, складним і багатогранним за своїм змістом об’єктом регулювання, що вимагає використання спеціальних форм, методів впливу для ефективного розвитку сфери охорони здоров’я.
Посилання
Lozovska L. I., Trofimenko G. S. (2015). Modelyuvannya system upravlinnya v galuzi ohorony zdorov’ya. Dnipropetrovsk : Gerda (in Ukraine)
Pro vnesennya zmin do Osnov zakonodavstva Ukrayiny pro ohoronu zdorov’ya schodo udoskonalennya nadannya medychnoyi dopomogy: Zakon Ukrayiny vid 07.07.2011 № 3611-VI. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3611-17
Solonenko I. M. (2004). Derzhavna politika z ohoroni gromadskogo zdorov’ya v Ukrayini. Kyiv : NADU (in Ukraine)
Amosha O. I. (2005). Innovatsiyniy shlyah rozvytku Ukrayini: problemy ta rishennya? Ekonomist (Ekonomist), vol. 6, рр. 16-31.
Batygina O. M. (2014). Ohorona zdorov’ya v Ukrayini: organizatsiya ta zakonodavche zabezpechennya. Kyiv : MORION (in Ukraine).
Gladun Z. S. (1999). Derzhavne upravlinnya v galuzi ohorony zdorov’ya. Ternopil: Ukrmedkniga (in Ukraine).
Pro Kontseptsiyu rozvytku ohorony zdorov’ya naselennya Ukrayiny: Ukaz Prezidenta Ukrayiny vid 07.12.2000 № 1313/2000. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1313/2000
Pro zatverdzhennya Programy rozvitku investitsiynoyi ta innovatsiynoyi diyalnosti v Ukrayini: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrayiny vid 02.02.2011 № 389. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/389-2011-p.
Yurynets Z. V., Petruh O. A. (2018). Napryamy derzhavnogo regulyuvannya innovatsiynogo rozvytku sfery ohorony zdorov’ya Ukrayiny, Investitsiyi: praktyka ta dosvid (Investments: practice and experience), vol 22, pp. 116–121.
Bondar O. V. (2010). Metodologichni ta kontseptualni osnovy transformatsiyi ekonomiky Ukrayiny na shlyahu innovatsiynogo rozvytku, Innovatsiyna ekonomika (Innovative economy), vol. 5, pp. 13-19
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство роботи та передають журналу право першої публікації на умовах ліцензії Creative CommonsCC BY-NC-SA (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/), яка дозволяє іншим редагувати, вносити зміни і брати за основу для своїх творів цей твір некомерційним чином, поки автори похідних творів вказують авторів як авторів оригіналу і ліцензують свої твори на тих самих умовах;
- Автори мають право самостійно укладати додаткові угоди щодо не ексклюзивного розповсюдження наукової роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі;
- Політика журналу передбачає можливість розміщення авторами рукопису в мережі Інтернет (наприклад, у електронних сховищах інформації або на веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на динаміці цитування опублікованої роботи.