РОЛЬ МАС-МЕДІА В УПРАВЛІННІ ЗМІНАМИ, ПОКЛИКАНИМИ ГАРАНТУВАТИ СОЦІАЛЬНУ БЕЗПЕКУ СУСПІЛЬСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31471/2409-0948-2020-1(21)-143-155Ключові слова:
Ключові слова: зміни, управління, соціальна безпека, ментальність, мас-медіа, суб’єкт, об’єкт.Анотація
Анотація. В статті обґрунтовується доцільність використання потенціалу засобів масової інформації і комунікації для удосконалення та інтенсифікації процесу управління масштабними змінами в національних економіках країн, які викликані необхідністю їх постійної адаптації до ресурсних, кліматичних, геополітичних і т. п. змін, які відбуваються як в планетарних масштабах, так і в їх локальному оточенні, впливають на стан соціальної безпеки суспільства. Акцентовано увагу на тому, що сучасні масс-медіа можуть впливати на прогресивні перетворення в суспільстві, стати чинником корисних реформ чи дуже необхідних соціуму змін або протидіяти цим процесам, сприяти критиці і усвідомленого відходу населення країни від провідних ідей минулих часів з усвідомленням цінності нового досвіду, розповсюдження і зростання популярності нових ідей, концепцій, планів, програм і проектів.
На прикладі аналізу потреб і напрямів змін в системі енергозабезпечення національної економіки Алжиру продемонстровано доцільність такого використання суб’єктів системи мас-медіа, коли останні функціонують в режимі «об’єкт-cуб’єкт», для якого характерно, що, будучи об’єктами управління зі сторони своїх власників (влада, бізнес, партії, об’єднання споживачів тощо), вони одночасно виступають суб’єктами впливу на формування інформаційного простору, його контенту і ментальності широких мас населення (споживачів). При цьому, під вплив «четвертої влади» одночасно потрапляють як цільові об’єкти їх впливу, так і їх суб’єкти-власники. Доведено, що включення мас-медіа в ланцюжок «суб’єкт – об’єкт-суб’єкт – об’єкт» посилює загальний коефіцієнт трансформації системи, сформульовано умови забезпечення такого ефекту і запропоновано наступні кроки з дослідження ролі мас-медіа в процесах управління змінами та гарантування соціальної безпеки суспільства.
Посилання
Paul A.David (2000).Path Dependence, its critics, and the quest for'historical economics. Stanford, CA: Economics Department. Working Paper№ 00-011. URL:
http://www-siepr.stanford.edu/workp/swp00011.pdf
Panasiuk R., Petrenko V., Popova Kh., Yasinska Y. (2018). Reinzhynirynh mentalitetu liudskykh resursiv – oboviazkova skladova protsesu uspishnoho upravlinnia zminamy v sotsialno-ekonomichnykh systemakh. International Journal of Innovative Technologies in Economy. Issue № 5(17), Vol. 1. S. 60-68.
Benabbou Senouci, Benhabib Abderrezzak. (2016). Energy transition challenges in Algeria, DOHA. URL: https://www.dohainstitute.edu.qa/MEEA2016/Downloads/
Abderrazak%20Benhabib_Final.pdf
The Report. Algeria 2017. Oxford Business Group. URL: https://www.pwc.fr/fr/
assets/files/pdf/2018/02/the-report-algeria-2017.pdf
Hatem Ghandir.(2019). Algerian energy transition: opportunities & challenges.Proceedings of the XV International Scientific and Practical Conference “Social and Economic Aspects of Education in Modern Society”. Warsaw, Poland.pp. 8-11.
حاتمغنديرالانتقالالطاقويفيالجزائر: بينخيارالغازالصخريوالطاقاتالمتجددة. URL: https://studies.aljazeera.net/ar/article/4683.
Herbert Brucker. (1949).Freedom of Information. New York: The MacMillan Co.,
p.
Cater D. (1959). The fourth branch of Government.Houghton Mifflin.194 p.
Entsiklopediya kibernetiki: v dvuh tomah. (1974). Kiev: Glavnaya redaktsIya Ukrainskoy Sovetskoy Entsiklopedii, Tom 2. 619 s.
Christine L. Ogan. (1982). Development Journalism.Communication: the Status of the Concept. Gazette (Leiden, Netherlands). Vol. 29, February 1, Р. 3-13.
John Stossel. (2019). Laissez-Faire Social Media: Stop Blocking Us Capitalism Magazine. October, URL: https://www.capitalismmagazine.com/2019/10/laissez-faire-social-media-stop-blocking-us/
Alexander R., Gavitt Jr. (1971).Impact of Mass Media on Economic Growth of Underdeveloped Countries. Journal of Applied Communications. Vol. 54, issue 2.
OluwabukolaAdelaja. (2013). The Impact of Social Media on the Social, Political and Economic Environments in Africa. URL:https://www.igi-global.com/chapter/impact-social-media-social-political/76852
Stefano Della Vigna, Eliana La Ferrara. (2015). Economic and Social Impact of the Media. National Bureau of Economic Research. July. No. 21360. URL: https://www.nber.org/papers/w21360.pdf
Christopher J. Coyne, Peter T. Leeson. (2004). Read All About It! Understanding the Role of Media in Economic Development.KYKLOS. Vol. 57. pp. 21-24.
Bender S., Moezzi M., Gossard M., Lutzenhiser L. (2002). Using Mass Media to Influence Energy Consumption Behavior: California's 2001 ‘Flex Your Power’ Campaign as a Case Study.” Proceedings of the 2002 ACEEE Summer Study, Vol. 8. Washington, DC : American Council for an Energy Efficient Economy.
Anders Horsbol. (2013). Energy Transition in and by the Local Media. The Public Emergence of an Energy Town.34 (2). pp. 19-34.
Vishnupriya, Anand Saurabh-IIS. (2013). Role & Impact of Media in spreading awareness of energy conservation: A comparative study of Print & Electronic media. International Journal of Environmental Science: Development and Monitoring (IJESDM). 2013. Volume 4 No. 3.
Aleksandra Wagner. (2018). The Role of Media Influence in Shaping Public Energy Dialogues. Oxford Handbook of Energy and Society, Sept. URL: https://www.oxfordhandbooks.com/view/10.1093/oxfordhb/9780190633851.001.0001/oxfordhb-9780190633851-e-23
Nezalezhni media yak persha vlada: recept dlya Ukrayiny. URL: http://ru.telekritika.ua/rynky/2011-07-05/64073
Ghandir Hatem, Mark Liuty, Sviatoslav Kis, Oleh Yatsiuk. (2019). Modelling of Socially Responsible Pareto-Effective Stakeholders Interaction Formation under the Mass Media Influence.7th International Conference on Modeling, Development and Strategic Management of Economic System (MDSMES 2019). in Advances in Economics, Business and Management Research. Published by Atlantis Press. volume 99. pp. 11-15.
John Venn (1880). On the diagrammatic and mechanical representation of propositions and reasonings. The London, Edinburgh, and Dublin Philosophical Magazine and Journal of Science. Issue 9. pp. 1–18. DOI: 10.1080/14786448008626877
Victor Petrenko. (2005). Psychosemantics of Mentality: The Communicative Aspect. URL: https://ids-pub.bsz-bw.de/frontdoor/deliver/index/docId/1571/file/
Petrenko_Psychosemantics_of_Mentality_2005.pdf
Aidan White. (2008). To Tell You The Truth. The Ethical Journalism Initiative. Belgium, International Federation of Journalist. 185 p.
Beckett C., Kyrke-Smith L. (2007). Development, Governance and the Media: the Role of the Media in Building African Society. POLIS Working Paper / Conference Report. London: POLIS, London School of Economics. URL: http://www.lse.ac.uk/media@lse/Polis/documents/DevelopmentGovernanceMedia.pdf
Johanna Martinsson. (2009). The Role of Media Literacy in the Governance Reform Agenda. Comm GAP Discussion Papers.The World Bank. URL: http://siteresources.worldbank.org/EXTGOVACC/Resources/CommGAPMediaLit.pdf
Abdelkader Abdelali. (2019). Traditional and Online Journalism and Corruption Investigation Issues: The Case of Algeria [Online First], Intech Open, September 27th. DOI: 10.5772/intechopen.85925. URL: https://www.intechopen.com/online-first/traditional-and-online-journalism-and-corruption-investigation-issues-the-case-of-algeria
Ghandir Kh. Petrenko V. P. (2019). Pro mozhlyvosti formuvannia sotsialno-vidpovidalnoi povedinky subiektiv natsionalnoi ekonomiky z vykorystanniam potentsialu mas-media. Ekonomiko-upravlinski aspekty transformatsii ta innovatsiinoho rozvytku haluzevykh i rehionalnykh suspilnykh system v suchasnykh umovakh: Materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii. Ivano-Frankivsk: IFNTUNH. S. 326-328.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство роботи та передають журналу право першої публікації на умовах ліцензії Creative CommonsCC BY-NC-SA (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/), яка дозволяє іншим редагувати, вносити зміни і брати за основу для своїх творів цей твір некомерційним чином, поки автори похідних творів вказують авторів як авторів оригіналу і ліцензують свої твори на тих самих умовах;
- Автори мають право самостійно укладати додаткові угоди щодо не ексклюзивного розповсюдження наукової роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі;
- Політика журналу передбачає можливість розміщення авторами рукопису в мережі Інтернет (наприклад, у електронних сховищах інформації або на веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на динаміці цитування опублікованої роботи.