ОЦІНЮВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МОЛОДІ НА РИНКУ ПРАЦІ ЧЕРЕЗ ТРАНЗИТ НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Галина Олексіївна Зелінська ІФНТУНГ
  • Уляна Ярославівна Андрусів Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу
  • Марія Михайлівна Корман НРЗВО «Кам’янець-Подільський державний інститут»

DOI:

https://doi.org/10.31471/2409-0948-2022-2(26)-101-110

Ключові слова:

ринок праці, молодь, зайнятість, конкурентоспроможність, освіта, транзит, перехід.

Анотація

У статті досліджено «Перехід від навчання до стабільної роботи» (SWTS), яке надає можливість проаналізувати специфіку транзиту молодих людей на ринок праці.      Проведено дослідження в рамках проекту «Work4Youth», який мав на меті виявлення шляхів отримання інформації щодо ринку праці, а саме його молодіжного сегменту. Основною метою SWTS був збір докладної інформації щодо проблем, відносин і стану, в якому опиняються молоді люди віком 15–29 років на етапі входження та закріплення на ринку праці. Встановлено, що в освіті на часі настала потреба у використанні системи управління на основі передбачення змін, прийнятті гнучких, виважених рішень, що може забезпечити інноваційна модель розвитку управління освітньою системою та ринком праці. 

Проведено оцінювання конкурентоспроможності молоді на ринку праці та  досліджено регіони за характеристиками робочої сили. Визначено стан завершення молодою людиною переходу від навчання до зайнятості, виокремивши фази освітнього переходу та їх особливості. Це дало змогу зробити висновок про залежність якості людських ресурсів на ринку праці від освітньої складової. Визначено категорію транзит навчання та освітній перехід. Обґрунтовано особливості ринку праці від освітньої фази на конкретний момент часу. Запропоновано виокремити у  фазовому розвитку освіти парадоксальної фази, яка пов’язана з багаторазовим залученням населення до оновлення знань і тим самим, поповнення ринку праці якісно  підготовленою робочою силою. Встановлено, що стабілізуючим механізмом розвитку освітньої системи виступає додаткова управлінська (стабілізаційна) функція освітнього менеджменту, пов’язана із забезпеченням кількаразового залучення населення до процесу постійного оновлення знань, що позитивно віддзеркалюється на якості людських ресурсів, а, отже, і наповненості ними національного ринку праці. Доведено, що в освіті на часі настала потреба у використанні системи управління на основі передбачення змін, прийнятті гнучких, виважених рішень, що може забезпечити інноваційна модель розвитку управління освітньою системою та ринком праці. 

Посилання

Лібанова, Е., Цимбал, О., Лісогор, Л., Марченко, І., Ярош, О. (2020). Перехід на ринок праці молоді України. Міжнародне бюро праці, Програма молодіжної зайнятості, Департамент політики зайнятості, Женева: МОП, 93 с.

Рябоконь, І., Пузенко, Д. (2019). Взаємозв’язок якості трудового життя та мотивації працівників на підприємствах. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія «Економічні науки», № 14, С. 376–382.

Сабецька, Т. (2018). Соціальна відповідальність як філософія формування ефективної кадрової політики підприємства. Економіка та держава, № 4, С. 53–57.

Цимбал, О., Ярош, О. (2015). Актуальні проблеми досягнення гідної зайнятості молоддю України: Аналітична записка. К.: Інститут демографії та соціальних досліджень імені М.В. Птухи НАН України, 25 с.

Мартякова, О. (2012). Взаємодія ринків праці та освітніх послуг: тенденції і перспективи розвитку. Сталий розвиток економіки, №7, С. 19-24.

Gialis, S., & Tsampra, M. (2015). The diverse regional patterns of atypical employment in greece: Production restructuring, re/deregulation and flexicurity under crisis. Geoforum, 62, 175-187. doi:10.1016/j.geoforum.2015.04.004

Andersen, T. M. (2012). A flexicurity labour market in the great recession: The case of denmark. Economist, 160(2), 117-140. doi:10.1007/s10645-011-9181-6

Gialis, S., & Leontidou, L. (2016). Antinomies of flexibilization and atypical employment in mediterranean europe: Greek, italian and spanish regions during the crisis. European Urban and Regional Studies, 23(4), 716-733. doi:10.1177/0969776414538983

Samek, A. (2019). Gender differences in job entry decisions: A university-wide field experiment. Management Science, 65(7), 3272-3281. doi:10.1287/mnsc.2018.3107

Nemoto, J., & Zuo, H. (2017). Is informal employment a result of market segmentation? evidence from china. Australian Economic Review, 50(3), 309-326. doi:10.1111/1467-8462.12228

Zuo, H. (2013). Formal and informal employment in china: Probability of employment and determinants of monthly wages. Australian Economic Review, 46(4), 405-423. doi:10.1111/1467-8462.12026

Van Aerden, K., Puig-Barrachina, V., Bosmans, K., & Vanroelen, C. (2016). How does employment quality relate to health and job satisfaction in europe? A typological approach. Social Science and Medicine, 158, 132-140. doi:10.1016/j.socscimed.2016.04.017

Benach, J., Vives, A., Tarafa, G., Delclos, C., & Muntaner, C. (2016). What should we know about precarious employment and health in 2025? framing the agenda for the next decade of research. International Journal of Epidemiology, 45(1), 232-238. doi:10.1093/ije/dyv342

Storm, S., & Naastepad, C. W. M. (2015). Crisis and recovery in the german economy: The real lessons. Structural Change and Economic Dynamics, 32, 11-24. doi:10.1016/j.strueco.2015.01.001

Kinash, I., Andrusiv, U., Golovnia, O & Popadynets, I. (2019). Aspects of the formation and development of innovation infrastructure in Ukraine. Management Science Letters , 9(13), 2403-2414. doi: 10.5267/j.msl.2019.7.015

Andrusiv, U., Kinash, I., Cherchata, A., Polyanska, A., Dzoba, O., Tarasova, T & 11. Lysak, H. (2020). Experience and prospects of innovation development venture capital financing. Management Science Letters , 10(4), 781-788. doi: 10.5267/j.msl.2019.10.019

Зелінська Г. О., Андрусів У. Я. (2021). Глобалізаційні виклики та конкурентноспроможність персоналу підприємства. Вісник аграрної науки Причорномор’я, 2(110), с.11-18.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-31

Як цитувати

Зелінська, Г. О., Андрусів, У. Я. ., & Корман, М. М. (2022). ОЦІНЮВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МОЛОДІ НА РИНКУ ПРАЦІ ЧЕРЕЗ ТРАНЗИТ НАВЧАННЯ. Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу (серія «Економіка та управління в нафтовій і газовій промисловості», (2(26), 101–110. https://doi.org/10.31471/2409-0948-2022-2(26)-101-110

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають