АНАЛІЗ ТА ОЦІНКА СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПРИ ВПРОВАДЖЕННІ ІНТЕГРОВАНОЇ СИСТЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ
DOI:
https://doi.org/10.31471/2409-0948-2021-2(24)-102-110Ключові слова:
якість, екологічний менеджмент, конкурентоспроможність, стандартизація, система менеджменту.Анотація
За результатами аналізу теоретико-методологічних засад впровадження на підприємстві інтегрованої системи менеджменту (ІСМ) запропоновано алгоритм оцінювання якості продукції для забезпечення її конкурентоспроможності на міжнародному ринку. Одним із найбільш розповсюджених стандартів, що входить до ІСМ, є серія стандартів ІSО 14000, тобто системи екологічного менеджменту (СЕМ).
Будівельні товари повинні відповідати вимогам чинних нормативно-технічних документів (стандартів, технічних умов тощо). Вимоги, що пред’являються до будівельних товарів, поділяють на загальні та специфічні. До загальних вимог будівельних товарів відносять якість вихідних матеріалів; відповідність вимогам зовнішнього вигляду; показники функціонального призначення; показники безпеки; показники відповідності маркування та пакування. Специфічні вимоги до будівельних товарів характеризують якість конкретних видів будівельних матеріалів.
Ефективним методом оцінювання якості товару є показник «рейтинг товару». З поняттям «рейтинг товару» пов'язують ступінь переваги одного виробу, однієї моделі над іншими в тих умовах, в яких здійснюється експлуатація або використання товару споживачем. Цей показник відображає органічне поєднання технічного рівня виробу, якості його виготовлення та ефективності в експлуатації. Рейтинг потрібен для порівняння моделей одного класу, типу або типорозміру. Водночас за допомогою цього показника можна здійснювати відносну оцінку виробів різних класів, але однакових за функціональним призначенням. В основу рейтингу покладено системний підхід до поняття якості товару та його показників.
Для проведення діагностики необхідно встановити бальну оцінку та умовні позначення для табличного опису: ++ (відмінно) – 5; + (добре) – 4; 0 (задовільно) – 3; - (з недоліками) – 2; -- (з великими недоліками) – 1.
Отже, для визначення рейтингу товару треба здійснити диференційовану оцінку окремих показників якості, визначення яких дозволить дати загальну кількісну характеристику перевагам одного виробу над іншим.
Ефективним методом дослідження якості продукції є зворотний зв'язок зі споживачем, для цього використано соціометричні дослідження, а саме анкетування.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство роботи та передають журналу право першої публікації на умовах ліцензії Creative CommonsCC BY-NC-SA (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/), яка дозволяє іншим редагувати, вносити зміни і брати за основу для своїх творів цей твір некомерційним чином, поки автори похідних творів вказують авторів як авторів оригіналу і ліцензують свої твори на тих самих умовах;
- Автори мають право самостійно укладати додаткові угоди щодо не ексклюзивного розповсюдження наукової роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі;
- Політика журналу передбачає можливість розміщення авторами рукопису в мережі Інтернет (наприклад, у електронних сховищах інформації або на веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на динаміці цитування опублікованої роботи.