АНАЛІЗ ТА ОЦІНКА СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПРИ ВПРОВАДЖЕННІ ІНТЕГРОВАНОЇ СИСТЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ

Автор(и)

  • Ірина Романівна Попадинець Івано-Франківський національний технічний унфверситет нафти і газу

DOI:

https://doi.org/10.31471/2409-0948-2021-2(24)-102-110

Ключові слова:

якість, екологічний менеджмент, конкурентоспроможність, стандартизація, система менеджменту.

Анотація

За результатами аналізу теоретико-методологічних засад впровадження на підприємстві інтегрованої системи менеджменту (ІСМ) запропоновано алгоритм оцінювання якості продукції для забезпечення її конкурентоспроможності на міжнародному ринку. Одним із найбільш розповсюджених стандартів, що входить до ІСМ, є серія стандартів ІSО 14000, тобто системи екологічного менеджменту (СЕМ).

Будівельні товари повинні відповідати вимогам чинних нормативно-технічних документів (стандартів, технічних умов тощо). Вимоги, що пред’являються до будівельних товарів, поділяють на загальні та специфічні. До загальних вимог будівельних товарів відносять якість вихідних матеріалів; відповідність вимогам зовнішнього вигляду; показники функціонального призначення; показники безпеки; показники відповідності маркування та пакування. Специфічні вимоги до будівельних товарів характеризують якість конкретних видів будівельних матеріалів.

Ефективним методом оцінювання якості товару є показник «рейтинг товару». З поняттям «рейтинг товару» пов'язують ступінь переваги одного виробу, однієї моделі над іншими в тих умовах, в яких здійснюється експлуатація або використання товару споживачем. Цей показник відображає органічне поєднання технічного рівня виробу, якості його виготовлення та ефективності в експлуатації. Рейтинг потрібен для порівняння моделей одного класу, типу або типорозміру. Водночас за допомогою цього показника можна здійснювати відносну оцінку виробів різних класів, але однакових за функціональним призначенням. В основу рейтингу покладено системний підхід до поняття якості товару та його показників.

Для проведення діагностики необхідно встановити бальну оцінку та умовні позначення для табличного опису: ++ (відмінно) – 5; + (добре) – 4; 0 (задовільно) – 3; - (з недоліками) – 2; -- (з великими недоліками) – 1.

Отже, для визначення рейтингу товару треба здійснити диференційовану оцінку окремих показників якості, визначення яких дозволить дати загальну кількісну характеристику перевагам одного виробу над іншим.

Ефективним методом дослідження якості продукції є зворотний зв'язок зі споживачем, для цього використано соціометричні дослідження, а саме анкетування.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-31

Як цитувати

Попадинець, І. Р. (2021). АНАЛІЗ ТА ОЦІНКА СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПРИ ВПРОВАДЖЕННІ ІНТЕГРОВАНОЇ СИСТЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ. Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу (серія «Економіка та управління в нафтовій і газовій промисловості», (2(24), 102–110. https://doi.org/10.31471/2409-0948-2021-2(24)-102-110