КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТРАЄКТОРІЇ ЯКІСНОЇ ОСВІТИ (ВИКЛИКИ ЧАСУ І СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ)

Автор(и)

  • Олена Гаращук Державна служба якості освіти України
  • Віра Куценко Державна установа «Інститут економіки природокористування та сталого розвитку Національної академії наук України»
  • Ірина Кінаш Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

DOI:

https://doi.org/10.31471/2409-0948-2022-1(25)-55-64

Ключові слова:

концепція, функції та принципи якісної освіти, знання, траєкторія, стратегія розвитку.

Анотація

У статті йдеться про роль неперервної якісної освіти у забезпеченні соціально-економічного розвитку країни та у прискоренні відповідних змін, які відбуваються в країні. Зазначається, що з освітою пов’язане життя кожної людини і передусім, покращення її добробуту.

Автори, представленого цією статтею дослідження, розглядають тенденції розвитку якісної освіти в теоретичному та практичному аспектах, компонентами якої визначені: науково-теоретичні основи досягнення якості освіти; основні концептуальні положення забезпечення компетентності фахівців; теоретично обґрунтовані принципи, що властиві відповідній освітній системі. У цьому зв’язку розкриваються основні функції, які виконує освітня сфера.

Значна увага в статті приділена висвітленню сутності категорії «якість освіти». Обґрунтовуються шляхи та напрями досягнення якісної освіти та забезпечення суттєвих змін в освітній діяльності, виведення її на якісно новий рівень розвитку, що має сприяти досягненню позитивних якісних зрушень в освітній сфері. Підкреслюється, що в досягненні цього значна роль належить ресурсній базі та розглядаються шляхи її вдосконалення. При цьому наголошується на необхідності активного впровадження в освітню діяльність проєктів, які передбачають здійснення ефективних заходів щодо забезпечення закладів освіти сучасною матеріально-технічною базою, новітніми засобами навчання для виконання цими закладами своїх суспільно значущих функцій.

Виходячи з розуміння непересічної важливості місії освіти, що особливо наочно виявляється в наш час, сформована нова концепція розвитку освітньої галузі, що передбачає необхідність впровадження в освітній процес нових інформаційних технологій, становлення економіки знань, перехід до економічного зростання інноваційного типу, впровадження принципів соціального партнерства, гуманізму, соціальної безпеки тощо.

Посилання

Гаращук О.В., Куценко В.І. Освітня сфера – важливий чинник інноваційного сталого розвитку. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2021. Том 3 №2. URL: https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-2-11-3

Андрущенко В. Освіта в стратегії розбудови організованого суспільства. Вища освіта України. 2020. №4. С. 5-12.

Винничук Р. Природа креативності та її роль в освітньому процесі. Вища школа. 2020. №10. С. 47-58.

Статистичний щорічний України за 2020 рік / За ред. І.Є. Вернера. Київ: Державна служба статистики України, 2021. 455 с. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2021/zb/11/Yearbook_2020.pdf

Бакіров В., Зиман З., Холін Ю. Висока якість освіти – вимога часу. Вища освіта України. 2005. №1. С. 15-19.

Кремень В.Г., Луговий В.І., Саух П.Ю. Освіта і наука – основа інноваційного людського розвитку. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2020. Том 2 №2. URL: https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-2-14-3

Гришова І., Гришова Р. Державна політика стійкого розвитку в контексті циркулярної моделі економіки. Перспективи розвитку освіти, науки і бізнесу в глобальному середовищі: матеріали VIII Міжнародної науково-практичної конференції. 23 жовтня 2020 року. Тернопіль: ФОП Осадца Ю.В., 2020. С. 45-47.

Кремень В.Г. Філософія освіти ХХІ століття. Вища школа. 2002. №6. С. 9-17.

Куценко В.І., Ставнича Н.І. Фундаменталізація освіти в контексті формування суспільства знань та соціальної безпеки Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу. Серія: Економіка та управління в нафтовій і газовій промисловості. 2 (24) 2021. №2. С. 140-148

Головченко Г.О. Тенденції розвитку медіаосвіти в Канаді. Педагогіка і психологія. 2019. №1. С. 77-86.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-17

Як цитувати

Гаращук, О., Куценко, В., & Кінаш, І. (2022). КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТРАЄКТОРІЇ ЯКІСНОЇ ОСВІТИ (ВИКЛИКИ ЧАСУ І СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ). Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу (серія «Економіка та управління в нафтовій і газовій промисловості», (1(25), 55–64. https://doi.org/10.31471/2409-0948-2022-1(25)-55-64