ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО ТУРИЗМУ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД ЯК ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНО-ВІДПОВІДАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ ТЕРИТОРІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31471/2409-0948-2022-1(25)-138-145Ключові слова:
туризм, інклюзивний туризм, маркетинг територій, територіальні громади, привабливість територій, сталий розвитокАнотація
Встановлено, що формування інклюзивного туризму викликано прагненням залучити й інтегрувати людей, які мають особливі потреби, до ведення активного соціального життя. Така ситуація обумовлена зростаючим використанням туризму як інструменту соціальної інтеграції, у тому числі для досягнення цілей сталого розвитку. Виявлено, що інклюзивний туризм є ключовим елементом формування туристичного, соціального та економічного потенціалу окремих територіальних громад та країни в цілому. Досліджено основний ефект від досягнення суттєвих соціальних змін за допомогою інклюзивного туризму. Доведено, що формування інклюзивного туризму здатне забезпечити конкурентоспроможність територіальних громад та покращити маркетинг територій. В умовах економічної глобалізації територіальні громади знаходяться в центрі завдань стратегій позиціонування регіонів та підвищення їхньої привабливості. Територія є як фактором, що забезпечує формування потенціалу, так і об’єктом дослідження. Визначено, що інклюзивний туризм забезпечує привабливість території, є доказом успішного розвитку і забезпечує зростання її інвестиційної привабливості. Доведено, що територіальні громади повинні запровадити реальні стратегії, щоб диференціювати себе та продовжувати залучати нових відвідувачів. Реалізація маркетингу передбачає низку дій у короткостроковій та середньостроковій перспективі з метою переконання суб’єктів туристичної діяльності у доцільності інвестування або реінвестувати в неї. Визначено, що здатність залучати та утримувати відвідувачів та бізнес є ключовим питанням у стратегіях територіального розвитку інклюзивного туризму. У той же час інклюзивний туризм є важливою складовою сталого розвитку. Доведено, що в Україні недостатньо уваги приділяється формуванню інклюзивного туризму у межах розвитку концепції сталого розвитку, а саме забезпечення безпечного та комфортного туризму для всіх відпочиваючих, незалежно від статі, раси, фізичних обмежень тощо. Незважаючи на великі можливості для розвитку інклюзивного туризму, існує низка проблем, серед яких: нерозвинена інфраструктура, низька якість послуг, відсутність безбар’єрного середовища для людей з обмеженими можливостями
Посилання
The United Nations Division for Social Policy and Development (2022). URL: https://cutt.ly/EJdxRIZ
Lawson, V. (2010). Reshaping economic geography ? producing spaces of inclusive development. Economic Geography, 86(4), pp. 351–360.
Slatvinska, L. A. (2020). Prospects for the development of inclusive tourism in Ukraine. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok, № 5, URL: https://cutt.ly/lJdx9pT
Barna, N.V. & Korotieieva, A.V. (2020). Inclusive rehabilitation tourism. URL: https://cutt.ly/mJdx5kN
Pomaza-Ponomarenko, A., Batyr, Yu., Lopatchenko, I. & Stativka, O. (2020). State regulation of sustainable tourism development in Ukraine. URL: https://cutt.ly/xJdcuyU
Lebediev, I. (2018). Sustainable tourism development: the experience of the European Union and the challenges for Ukraine. Visnyk sotsialno-ekonomichnykh doslidzhen, №3(67), pp.162-173.
Kuvaieva, T.V., Pilova, K.P. & Maherramova, I.A. (2021). Marketing ethics and social responsibility as a basis for building a customer-oriented strategy of the enterprise. Ekonomika ta suspilstvo, № 29. DOI: 10.32782/2524-0072/2021-29-13
Bezuhla, L. & Kuvaieva, T. (2021). Formation of socio-ethical marketing in the activities of organizations, Scientific Bulletin of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas (Series: Economics and Management in the Oil and Gas Industry, 2 (24), pp. 69-77. DOI: https://doi.org/10.31471/2409-0948-2021-2(24)-69-77
Diesta, I. & Budisantoso, W. (2018). Model for developing five key pillars of sustainable tourism. AIP Conference Proceedings. https://doi.org/10.1063/1.5042979
In Mariupol, students are digitizing the city's architectural objects to create 3D tours. URL: https://cutt.ly/rJdcFDg
Bezuhla L., Demchuk N. (2019) Development strategy of ecoturism enterprises as a factor of increasing their competitiveness. Organizational-economic mechanism of management innovative development of economic entities : Collective monograph / edited by M. Bezpartochnyi, in 3 vol. / Higher School of Social and Economic. Przewosk: WSSG. Vol. 2. Р. 289–297
Bezuhla, L., Kinash, I., Andrusiv, U. & Dovgal, O. Attracting Foreign Direct Investment as an Economic Challenge for Ukraine in the Context of Globalization. In 7th International Conference on Modeling, Development and Strategic Management of Economic System, Ivano-Frankivsk and Polyanytsia village (TC Bukovel), 2019, Advances in Economics, Business and Management Research, Vol. 99, рр. 195-200.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство роботи та передають журналу право першої публікації на умовах ліцензії Creative CommonsCC BY-NC-SA (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/), яка дозволяє іншим редагувати, вносити зміни і брати за основу для своїх творів цей твір некомерційним чином, поки автори похідних творів вказують авторів як авторів оригіналу і ліцензують свої твори на тих самих умовах;
- Автори мають право самостійно укладати додаткові угоди щодо не ексклюзивного розповсюдження наукової роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі;
- Політика журналу передбачає можливість розміщення авторами рукопису в мережі Інтернет (наприклад, у електронних сховищах інформації або на веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на динаміці цитування опублікованої роботи.