ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ РОЗВИТКУ УНІВЕРСИТЕТУ НА ОСНОВІ БІЗНЕС – МОДЕЛІ «CANVAS»
DOI:
https://doi.org/10.31471/2409-0948-2023-1(27)-51-61Ключові слова:
бізнес-модель, заклад вищої освіти, ціннісна пропозиція, бізнес-модель «Canvas».Анотація
Загальносвітові тенденції вищої освіти, євроінтеграційні процеси, гармонізація пропозиції ринку освітніх послуг із потребами ринку праці вимагають формування бізнес-моделі університету із залученням усіх учасників освітнього процесу та зацікавлених осіб. Метою наукової статті є обґрунтування можливості та переваг застосування канви бізнес-моделі для розвитку закладу вищої освіти (ЗВО) на основі ціннісного підходу.
Ціннісна пропозиція, яка створена за допомогою бізнес-моделі, має враховувати інтеграцію багатьох факторів, зокрема економічних, соціальних, екологічних, наукових та освітніх цілей. Доведено, що сьогодні вища освіта вступила в ту стадію розвитку, коли наявність гнучкої стратегії розвитку, ціннісної пропозиції та сучасної системи управління стає запорукою стабільної діяльності і подальшого розвитку закладу вищої освіти. Рушійною силою змін в закладах вищої освіти має стати застосування в їх практиці бізнес-моделей.
Встановлено, що для виходу на новий рівень освітніх та наукових послуг і вміння працювати у світі Індустрії 4.0, закладам вищої освіти необхідно підсилити чотири основні чинники: цільові клієнти, ціннісна пропозиція, спосіб створення ланцюжка вартості та отримання цінності, а також на чотири великі тенденції: інтеграція, пропозиція послуг, продаж знань або досвіду через створення нових освітніх та наукових продуктів чи послуг, продаж цифрових продуктів та ІТ-рішень/послуг в освіті, зокрема цифровізація бізнес-процесів закладів вищої освіти.
На основі описаного теоретичного підходу, здійснено аналіз діяльності Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу, застосувавши канву бізнес-моделі. Виокремлено основну діяльність та активності, також інтелектуальні продукти та кращі взірцеві практики, які підсилюють конкурентоспроможність закладу вищої освіти у якісному та фаховому наданні освітніх та наукових послуг.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство роботи та передають журналу право першої публікації на умовах ліцензії Creative CommonsCC BY-NC-SA (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/), яка дозволяє іншим редагувати, вносити зміни і брати за основу для своїх творів цей твір некомерційним чином, поки автори похідних творів вказують авторів як авторів оригіналу і ліцензують свої твори на тих самих умовах;
- Автори мають право самостійно укладати додаткові угоди щодо не ексклюзивного розповсюдження наукової роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі;
- Політика журналу передбачає можливість розміщення авторами рукопису в мережі Інтернет (наприклад, у електронних сховищах інформації або на веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на динаміці цитування опублікованої роботи.