ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ РОЗВИТКУ УНІВЕРСИТЕТУ НА ОСНОВІ БІЗНЕС – МОДЕЛІ «CANVAS»

Автор(и)

  • Lesya Verbovska Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу
  • Ivanna Bohdanivna Zapukhliak Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

DOI:

https://doi.org/10.31471/2409-0948-2023-1(27)-51-61

Ключові слова:

бізнес-модель, заклад вищої освіти, ціннісна пропозиція, бізнес-модель «Canvas».

Анотація

Загальносвітові тенденції вищої освіти, євроінтеграційні процеси, гармонізація пропозиції ринку освітніх послуг із потребами ринку праці вимагають формування бізнес-моделі університету із залученням усіх учасників освітнього процесу та зацікавлених осіб. Метою наукової статті є обґрунтування можливості та переваг застосування канви бізнес-моделі для розвитку закладу вищої освіти (ЗВО) на основі ціннісного підходу.

Ціннісна пропозиція, яка створена за допомогою бізнес-моделі, має враховувати інтеграцію багатьох факторів, зокрема економічних, соціальних, екологічних, наукових та освітніх цілей. Доведено, що сьогодні вища освіта вступила в ту стадію розвитку, коли наявність гнучкої стратегії розвитку, ціннісної пропозиції та сучасної системи управління стає запорукою стабільної діяльності і подальшого розвитку закладу вищої освіти. Рушійною силою змін в закладах вищої освіти має стати застосування в їх практиці бізнес-моделей.

Встановлено, що для виходу на новий рівень освітніх та наукових послуг і вміння працювати у світі Індустрії 4.0, закладам вищої освіти необхідно підсилити чотири основні чинники: цільові клієнти, ціннісна пропозиція, спосіб створення ланцюжка вартості та отримання  цінності, а також на чотири великі тенденції: інтеграція, пропозиція послуг, продаж знань або досвіду через створення нових освітніх та наукових продуктів чи послуг, продаж цифрових продуктів та ІТ-рішень/послуг в освіті, зокрема цифровізація бізнес-процесів закладів вищої освіти.

На основі описаного теоретичного підходу, здійснено аналіз діяльності Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу, застосувавши канву бізнес-моделі. Виокремлено основну діяльність та активності, також інтелектуальні продукти та кращі взірцеві практики, які підсилюють конкурентоспроможність закладу вищої освіти у якісному та фаховому наданні освітніх та наукових послуг.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-16

Як цитувати

Verbovska, L., & Zapukhliak, I. B. (2023). ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ РОЗВИТКУ УНІВЕРСИТЕТУ НА ОСНОВІ БІЗНЕС – МОДЕЛІ «CANVAS». Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу (серія «Економіка та управління в нафтовій і газовій промисловості», (1(27), 51–61. https://doi.org/10.31471/2409-0948-2023-1(27)-51-61

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають