ЗМІНИ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ШЛЯХУ ДО СТАЛОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.31471/2409-0948-2023-2(28)-96-107Ключові слова:
сталий розвиток, зміни, освіта для сталого розвитку, заклад вищої освіти.Анотація
У статті доведено, що заклади вищої освіти мають бути повноцінним суб’єктом реалізації концепції та цілей сталого розвитку, а не просто закладом для освіти про сталий розвиток. Обґрунтовано, що впродовж останніх років спостерігається збільшення ролі освіти у реалізації цілей сталого розвитку, по-перше, з позиції трансформації задля забезпечення якісної освіти; по-друге, для забезпечення наукової складової реалізації цілей сталого розвитку; по-третє, для формування середовища задля поширення знань та практик про сталий розвиток; по-четверте, для забезпечення переходу учасників освітніх і наукових процесів від носіїв ідей і принципів сталого розвитку до суб’єктів реалізації сталого розвитку у суспільстві, економіці, культурі, природі. Доведено необхідність узгодження особистих та професійних цілей студентів і викладачів з екологічною сталістю, соціальною рівністю та економічною ефективністю.
Досліджено підходи до розуміння поняття «освіта для сталого розвитку», що дозволило визначити освіту як один із найвагоміших інструментів для досягнення сталого розвитку через формування нового способу мислення та розуміння глибоких зв’язків між
економікою, енергетикою, навколишнім середовищем і соціальним благополуччям; та через формування відповідальності та громадянської активності у реалізації сталого розвитку. Розглянуто риси «освіти для сталого розвитку», принципи та сфери впливу, що дозволило окреслити роль вищої освіти у реалізації сталого розвитку та визначити зміни у вищій освіті задля досягнення цілей сталого розвитку.
Виокремлено складові закладів вищої освіти, які безпосередньо через якість випускників, комерціалізацію наукових досліджень, формування культурного діалогу, зменшення вуглецевого сліду університету, ведення енергоощадного господарства закладу освіти та налагодження співпраці впливають на економічне зростання регіону і країни, покращують бізнес і соціум, попереджають зміни клімату, сприяють встановленню сталого життя суспільства та сталого територіального розвитку.
Доведено, що розвиток закладів вищої освіти, особливо технічного профілю, має гармоніювати і забезпечувати взаємозв’язки між галузевими економіками, енергетикою, навколишнім середовищем і соціальним добробутом задля сталого розвитку.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство роботи та передають журналу право першої публікації на умовах ліцензії Creative CommonsCC BY-NC-SA (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/), яка дозволяє іншим редагувати, вносити зміни і брати за основу для своїх творів цей твір некомерційним чином, поки автори похідних творів вказують авторів як авторів оригіналу і ліцензують свої твори на тих самих умовах;
- Автори мають право самостійно укладати додаткові угоди щодо не ексклюзивного розповсюдження наукової роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі;
- Політика журналу передбачає можливість розміщення авторами рукопису в мережі Інтернет (наприклад, у електронних сховищах інформації або на веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на динаміці цитування опублікованої роботи.