INTRODUCTION OF INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN THE HOTEL INDUSTRY TO IMPROVE THE QUALITY OF SERVICE PROVISION (CASES OF THE HOTEL "RADISSON BLU HOTELS & RESORTS")

Authors

  • Олена Побігун Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas
  • Ярослава Коробейникова Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas

DOI:

https://doi.org/10.31471/2409-0948-2023-1(27)-111-122

Keywords:

hotel industry, hotel, service quality, innovation, production modernization.

Abstract

The introduction of innovations that improve the quality of hotel service is an incentive for the qualitative development of the hotel business, it enables enterprises not only to occupy leading positions in their market segments, but also to achieve world standards of hotel service. Therefore, the analysis of the experience of introducing innovations in the hotel business to improve the quality of services is an urgent scientific and practical task. The purpose of the article is to substantiate and analyze the effectiveness of innovative measures of a hotel institution using the case study of the Radisson Blu Hotels&Resorts hotel in order to improve the quality of hotel services. The article analyzes the directions and mechanisms of implementation of quality programs in the hotel business in the post-war period, when tourism is resuming its activity all over the world. Innovative technologies make it possible to improve the quality of service and economic efficiency of the hotel as a whole. The article analyzes the innovative activities of the hotel "Radisson Blu Resort, Bukovel" in recent years. To modernize the company's activities, mobile keys for working with contactless locks were introduced; purchase of working smartphones for the hotel operating platform Hotelkit, which improves internal communication and fully digitizes, simplifies daily work processes in hotels; a "smart room" is partially implemented in individual rooms, which consists in installing an automatic panel. It will include automatic opening or closing of curtains, turning on or off the light in a certain part of the room, adjusting the air conditioner and supplying heat to the room. Radisson Blu Resort, Bukovel plans to install a smart panel for guests to communicate with staff, where guests can send requests via an app or online portal. The Covid-19 pandemic has intensified the use of technical innovations that contribute to improving the quality of hotel service in the process of settling customers. Therefore, it is planned to place counters with QR codes for independent check-in to the room, having decided to combine the experience and knowledge of the hotel employees and develop a set of unique management tools for the enterprise in the field of hospitality. The cost of implemented and future innovative solutions was calculated, amounting to UAH 1,256,000. and the payback period due to the percentage value of the profitability of the hotel is, respectively, 2 and 6 months. Calculations have shown the effectiveness of implementing such innovations, so they can be scaled and used by other accommodation facilities.

References

Trends and stats: The state of play for European tourism. URL: https://www.etoa.org/research/etoa-webinar-trends-and-stats-the-state-of-play-for-european-tourism/?fbclid=IwAR2TIRUSjcMFoTWDCVaGjQqhoZD_hqCNC3mUHDhgUCbzBK0S04U5INpRky4 (дата звернення: 15.12.2022).

Давидова О. Ю. Інноваційне управління розвитком підприємств готельно-ресторанного господарства: методологія, теорія і практика: монографія. Харків: Вид-во Іванченка І.С., 2018. 448 с.

Домінська О.Я. Сучасний стан та інноваційні процеси розвитку готельно-ресторанного бізнесу в Україні. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. Вип. 52, 2017. С. 39-41. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlca_ekon_2017_52_8/ (дата звернення: 15.12.2022).

Шаповалова О.М. Інноваційна діяльність, як основа підвищення конкурентоспроможності готельного господарства. Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. 2013, № 16. С. 224–228.

Сайт готелю Radisson Blu Resort Bukovel. URL: https://planetofhotels.com/uk/ukrayina/bukovel/radisson-blu-resort-bukovel (дата звернення: 15.12.2022).

Балацька Н. Ю. Репринцева В. М. Особливості та перспективи розвитку готельного бізнесу в Україні. Молодий вчений, 2016, № 1 (28). С. 12– 15.

Журавльова С.М. Стратегія інноваційної діяльності на підприємства готельного господарства. URL: http://infotour.in.ua/zhuravljova.htm (дата звернення: 15.12.2022).

Україна - 2019: рік якості і досконалості в туризмі. URL: https://ukraine-itm.com.ua/uk-UA/press/news/2273.aspx (дата звернення: 15.12.2022).

UNWTO: INTERNATIONAL TOURISM AND COVID-19. URL: https://www.unwto.org/tourism-data/international-tourism-and-covid-19 (дата звернення: 15.12.2022).

Поворознюк І.М. Шляхи підвищення якості готельних послуг в Україні. URL: http://dspace.udpu.org.ua:8080/ jspui/bitstream/6789/5582/1/ (дата звернення: 15.12.2022).

Закон України «Про інноваційну діяльність». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/40-15#Text (дата звернення: 15.12.2022).

Закон України «Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні» URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3715-17#Text (дата звернення: 15.12.2022).

Global Innovation Index, GII. Ukraine. URL: https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_2000_2022/ua.pdf (дата звернення: 15.12.2022).

Побігун О.В., Плугатор О.М. ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ГОТЕЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА В УКРАЇНІ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ COVID – 19 (НА ПРИКЛАДІ ГОТЕЛЮ RADISSON BLU RESORT BUKOVEL). Інноваційний розвиток готельно-ресторанного господарства та харчових виробництв: матеріали II Міжнародної наук.-практ. інтернет конф. Прага: Oktan Print s.r.o., 2021. с.333-334.

Коробейникова Я.С., Побігун О.В. Антикризовий менеджмент у сфері готельного-ресторанного бізнесу в умовах пандемії Covid – 19. Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу (серія «Економіка та управління в нафтовій і газовій промисловості»". № 1 (25), 2022. С.172-182. URL: https://doi.org/10.31471/2409-0948-2022-1(25)-172-182 (дата звернення: 15.12.2022).

МОДЕРНІЗАЦІЯ ВИРОБНИЦТВА ЯК НЕВІД’ЄМНА СКЛАДОВА ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА. URL: http://conf.management.fmm.kpi.ua/proc/article/view/179300 (дата звернення: 15.12.2022).

Використання hotelkit. URL: https://hotelkit.net/?noredirect=en-US (дата звернення: 15.12.2022).

РОЗУМНІ ГОТЕЛІ: ЯК ТЕХНОЛОГІЇ ЗМІНЮЮТЬ ІНДУСТРІЮ ГОСТИННОСТІ. URL: https://www.larnitech.com/smart-hotel/ (дата звернення: 15.12.2022).

Розумні готелі IoT- сприяння інноваціям в індустрії гостинності. URL: https://www.igor-tech.com/news-and-insights/articles/iot-smart-hotels-enabling-innovation-in-the-hospitality-industry (дата звернення: 15.12.2022).

Про компанію Expert Solution. URL: https://expertsolution.com.ua/uk/about_us (дата звернення: 15.12.2022).

Published

2023-08-16

How to Cite

Побігун, О., & Коробейникова, Я. . (2023). INTRODUCTION OF INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN THE HOTEL INDUSTRY TO IMPROVE THE QUALITY OF SERVICE PROVISION (CASES OF THE HOTEL "RADISSON BLU HOTELS & RESORTS"). Scientific Bulletin of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas (Series: Economics and Management in the Oil and Gas Industry), (1(27), 111–122. https://doi.org/10.31471/2409-0948-2023-1(27)-111-122