ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ГОТЕЛЬНУ ІНДУСТРІЮ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАДАННЯ ПОСЛУГ (КЕЙСИ ГОТЕЛЮ «RADISSON BLU HOTELS&RESORTS»)

Автор(и)

  • Олена Побігун Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу
  • Ярослава Коробейникова Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

DOI:

https://doi.org/10.31471/2409-0948-2023-1(27)-111-122

Ключові слова:

готельна індустрія, готель, якість послуг, інновації, модернізація виробництва.

Анотація

Впровадження інновацій, що дозволяють підвищити якість надання готельної послуги, є стимулом для якісного розвитку готельного бізнесу, дає змогу підприємствам не тільки займати провідні місця у своїх ринкових сегментах, але і досягати світових стандартів готельного обслуговування. Тому аналіз досвіду впровадження інновацій в готельному бізнесі для підвищення якості послуг є актуальним науково-практичним завданням. Метою статті є обґрунтування та аналіз ефективності  інноваційних заходів готельного закладу на прикладі кейсів готелю «Radisson Blu Hotels&Resorts» з метою підвищення якості надання готельних послуг. У статті проаналізовано напрямки та механізми реалізації програм якості у готельному бізнесі в постковідний час, коли туризм відновлює свою діяльність у всьому світі. Інноваційні технології дозволяють підвищити якість обслуговування та економічну ефективність діяльності готелю в цілому. У статті проаналізовано інноваційну діяльність готелю "Radisson Blu Resort, Bukovel" в останні роки.  Для модернізації діяльності підприємства було впроваджено мобільні ключі для роботи з безконтактними замками; закупівля робочих смартфонів під готельну операційну платформу Hotelkit, яка покращує внутрішню комунікацію та повністю цифровізує, спрощує щоденні робочі процеси в готелях; частково запроваджена в окремих номерах «розумна кімната», яка полягає у встановленні автоматичної панелі. Вона включатиме в себе автоматичне відкриття чи закриття штор, включання чи вимикання світла в певній частині номера, регулювання кондиціонеру та подачі тепла в номер. В готелі "Radisson Blu Resort, Bukovel" планують встановити розумну панель для спілкування гостей із персоналом, де гості надсилають запити через додаток або онлайн-портал. Пандемія Covid-19 активізувала застосування технічних інновацій, які сприяють підвищенню якості готельного обслуговування в процесі поселення клієнтів. Тому планується розміщення стійок з QR-кодами для самостійного поселення в номер, вирішивши об'єднати досвід та знання співробітників готелю і розробити набір унікальних інструментів управління підприємством у сфері гостинності. Розраховано вартість впроваджених і майбутніх інноваційних рішень, що становлять 1 256 000 грн. та період окупності через відсоткове значення щодо прибутковості готелю становить, відповідно 2 і 6 місяців. Розрахунки показали ефективність впровадження таких інновацій, тому вони можуть бути масштабовані та використані іншими закладами розміщення.

Посилання

Trends and stats: The state of play for European tourism. URL: https://www.etoa.org/research/etoa-webinar-trends-and-stats-the-state-of-play-for-european-tourism/?fbclid=IwAR2TIRUSjcMFoTWDCVaGjQqhoZD_hqCNC3mUHDhgUCbzBK0S04U5INpRky4 (дата звернення: 15.12.2022).

Давидова О. Ю. Інноваційне управління розвитком підприємств готельно-ресторанного господарства: методологія, теорія і практика: монографія. Харків: Вид-во Іванченка І.С., 2018. 448 с.

Домінська О.Я. Сучасний стан та інноваційні процеси розвитку готельно-ресторанного бізнесу в Україні. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. Вип. 52, 2017. С. 39-41. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlca_ekon_2017_52_8/ (дата звернення: 15.12.2022).

Шаповалова О.М. Інноваційна діяльність, як основа підвищення конкурентоспроможності готельного господарства. Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. 2013, № 16. С. 224–228.

Сайт готелю Radisson Blu Resort Bukovel. URL: https://planetofhotels.com/uk/ukrayina/bukovel/radisson-blu-resort-bukovel (дата звернення: 15.12.2022).

Балацька Н. Ю. Репринцева В. М. Особливості та перспективи розвитку готельного бізнесу в Україні. Молодий вчений, 2016, № 1 (28). С. 12– 15.

Журавльова С.М. Стратегія інноваційної діяльності на підприємства готельного господарства. URL: http://infotour.in.ua/zhuravljova.htm (дата звернення: 15.12.2022).

Україна - 2019: рік якості і досконалості в туризмі. URL: https://ukraine-itm.com.ua/uk-UA/press/news/2273.aspx (дата звернення: 15.12.2022).

UNWTO: INTERNATIONAL TOURISM AND COVID-19. URL: https://www.unwto.org/tourism-data/international-tourism-and-covid-19 (дата звернення: 15.12.2022).

Поворознюк І.М. Шляхи підвищення якості готельних послуг в Україні. URL: http://dspace.udpu.org.ua:8080/ jspui/bitstream/6789/5582/1/ (дата звернення: 15.12.2022).

Закон України «Про інноваційну діяльність». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/40-15#Text (дата звернення: 15.12.2022).

Закон України «Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні» URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3715-17#Text (дата звернення: 15.12.2022).

Global Innovation Index, GII. Ukraine. URL: https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_2000_2022/ua.pdf (дата звернення: 15.12.2022).

Побігун О.В., Плугатор О.М. ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ГОТЕЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА В УКРАЇНІ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ COVID – 19 (НА ПРИКЛАДІ ГОТЕЛЮ RADISSON BLU RESORT BUKOVEL). Інноваційний розвиток готельно-ресторанного господарства та харчових виробництв: матеріали II Міжнародної наук.-практ. інтернет конф. Прага: Oktan Print s.r.o., 2021. с.333-334.

Коробейникова Я.С., Побігун О.В. Антикризовий менеджмент у сфері готельного-ресторанного бізнесу в умовах пандемії Covid – 19. Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу (серія «Економіка та управління в нафтовій і газовій промисловості»". № 1 (25), 2022. С.172-182. URL: https://doi.org/10.31471/2409-0948-2022-1(25)-172-182 (дата звернення: 15.12.2022).

МОДЕРНІЗАЦІЯ ВИРОБНИЦТВА ЯК НЕВІД’ЄМНА СКЛАДОВА ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА. URL: http://conf.management.fmm.kpi.ua/proc/article/view/179300 (дата звернення: 15.12.2022).

Використання hotelkit. URL: https://hotelkit.net/?noredirect=en-US (дата звернення: 15.12.2022).

РОЗУМНІ ГОТЕЛІ: ЯК ТЕХНОЛОГІЇ ЗМІНЮЮТЬ ІНДУСТРІЮ ГОСТИННОСТІ. URL: https://www.larnitech.com/smart-hotel/ (дата звернення: 15.12.2022).

Розумні готелі IoT- сприяння інноваціям в індустрії гостинності. URL: https://www.igor-tech.com/news-and-insights/articles/iot-smart-hotels-enabling-innovation-in-the-hospitality-industry (дата звернення: 15.12.2022).

Про компанію Expert Solution. URL: https://expertsolution.com.ua/uk/about_us (дата звернення: 15.12.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-16

Як цитувати

Побігун, О., & Коробейникова, Я. . (2023). ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ГОТЕЛЬНУ ІНДУСТРІЮ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАДАННЯ ПОСЛУГ (КЕЙСИ ГОТЕЛЮ «RADISSON BLU HOTELS&RESORTS»). Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу (серія «Економіка та управління в нафтовій і газовій промисловості», (1(27), 111–122. https://doi.org/10.31471/2409-0948-2023-1(27)-111-122