ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДУ КЛЮЧОВИХ ФАКТОРІВ УСПІХУ ДЛЯ УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛОМ БРЕНДІВ РОЗДРІБНОГО РИНКУ НАФТОПРОДУКТІВ
Keywords:
бренд, місія бренду, капітал бренду, управління капіталом бренду, ключові фактори успіху.Abstract
Адаптовано метод критичних ключових факторів успіху для управління
капіталом бренду на ринках світлих нафтопродуктів, що дозволяє виділити
критичні дії, з яких повинна починатися практична робота щодо вдосконалення
управління брендом. По кожній критичній дії складено профіль, проведено її
дослідження та вимірювання і запропоновано покращення реалізації дії,
спрямоване на підвищення оцінки рівня її виконання.
References
1. Малинка О. Я. Измерение капитала бренда на базе "ДНК"-подхода к
построению бренда / О. Я. Малинка, А. О. Устенко // Маркетинг и реклама. –
2009. – №4 (152). – С.62 – 67.
2. Малинка О. Я. Измерение капитала бренда на базе "ДНК"-подхода к
построению бренда / О. Я. Малинка, А. О. Устенко // Маркетинг и реклама. –
2009. – №5 (153). – С.44 – 48.
3. Устенко А. О. Метод критичних факторів успіху (КФУ) для розвитку систем
управлінської інформації / А. О.Устенко // Науковий Вісник ІФНТУНГ. – 2004.
– № 1 (7). – С. 67 – 73.
4. Aaker D. A. Managing Brand Equity. Capitalizing on the Value of a Brand Name /
Aaker D. A. – The Free Press: New York, London, Toronto, Sydney, 1991. – 299 p.
5. Keller K. L. Branding and Brand Equity / Keller K. L. – Marketing Science
Institute: Cambridge, Massachusetts, 2002. – 86 p.
построению бренда / О. Я. Малинка, А. О. Устенко // Маркетинг и реклама. –
2009. – №4 (152). – С.62 – 67.
2. Малинка О. Я. Измерение капитала бренда на базе "ДНК"-подхода к
построению бренда / О. Я. Малинка, А. О. Устенко // Маркетинг и реклама. –
2009. – №5 (153). – С.44 – 48.
3. Устенко А. О. Метод критичних факторів успіху (КФУ) для розвитку систем
управлінської інформації / А. О.Устенко // Науковий Вісник ІФНТУНГ. – 2004.
– № 1 (7). – С. 67 – 73.
4. Aaker D. A. Managing Brand Equity. Capitalizing on the Value of a Brand Name /
Aaker D. A. – The Free Press: New York, London, Toronto, Sydney, 1991. – 299 p.
5. Keller K. L. Branding and Brand Equity / Keller K. L. – Marketing Science
Institute: Cambridge, Massachusetts, 2002. – 86 p.
Downloads
Published
2018-05-05
How to Cite
Малинка, О. Я., & Устенко, А. О. (2018). ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДУ КЛЮЧОВИХ ФАКТОРІВ УСПІХУ ДЛЯ УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛОМ БРЕНДІВ РОЗДРІБНОГО РИНКУ НАФТОПРОДУКТІВ. Scientific Bulletin of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas (Series: Economics and Management in the Oil and Gas Industry), 1(1). Retrieved from https://eung.nung.edu.ua/index.php/ecom/article/view/72
Issue
Section
ГАЛУЗЕВИЙ МАРКЕТИНГ
License
Copyright and Licensing Terms
Copyright Statement
The authors who publish in the journal accept the following conditions:
- The authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, licensed with Creative CommonsCC BY-NC-SA , which permits other people to remix, transform, and build upon the material and use the material for non-commercial purposes, give appropriate credit and distribute the contributions under the same license as the original.
- The authors can conclude additional agreements on the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (for example, publication of the work in electronic repositories) with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- The authors can upload the published articles on the Internet (for example, in electronic repositories or on web-sites), as it will stimulate fruitful scholarly discussions and increase the citation rates of the published articles.