ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДИДЖІТАЛ-МАРКЕТИНГУ ОРГАНІЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ РОСЛИННИЦТВА

Автор(и)

  • Halyna Kupalova Київський національний університет імені Тараса Шевченка
  • Nataliia Goncharenkо Київський національний університет імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.31471/2409-0948-2020-2(22)-139-150

Ключові слова:

Виробництво, продукція рослинництва, органічна продукція, диджітал-маркетинг, просування продукції, реалізація, електронна комерція, сільськогосподарські підприємства.

Анотація

Стаття присвячена обґрунтуванню напрямів підвищення ефективності використання диджітал-маркетингу органічної продукції рослинництва. Актуальність досліджуваного питання обумовлена необхідністю переорієнтації ринків  збуту шляхом нарощування частки реалізованої продукції на національному і локальному ринках, оптимізації логістичних ланцюгів, поширення інформації про вітчизняних товаровировиробників і торгові бренди, асортимент органічної продукції  через інтернет та інші електронні мережі.

Зазначено, що світовим і вітчизняним трендами є зростання обсягів електронної комерції та продажів органічної продукції з використанням інструментів диджітал-маркетингу. Адаптація до торгових і логістичних обмежень, спричинених, зокрема, карантинними обмеженнями, змушує підприємства нарощувати маркетингову активність в мережі Інтернет, застосовувати офлайн та онлайн інструменти просування товарів і послуг.

Проаналізовано тенденції використання інструментів диджітал-маркетигу виробниками органічної продукції рослинництва в Україні. Встановлено, що найчастіше для просування органічної продукції вітчизняні підприємства використовують інтернет-сайти, соціальні мережі, розробку і просування торгових марок.

Підвищення ефективності диджітал-маркетингу органічної продукції рослинництва можливо шляхом оптимального поєднання різних інструментів, що враховують цільову аудиторію, специфіку готової продукції, маркетингову стратегію підприємства. За результатами факторного аналізу встановлено, що на ефективність просування органічної продукції рослинництва впливають інтенсивність відвідування сайту компанії, частота замовлень в CRM системі і повнота їх опрацювання, розповсюдженість у соціальних мережах.

Розкриті переваги і недоліки диджітал-маркетингових інструментів просування органічної продукції рослинництва, а саме SEO, CRM-системи, соціальні мережі.  Запропонована структурно-логічна модель диджітал-маркетингу органічної продукції рослинництва, що складається з трьох блоків: початковий, просуваючий і активізуючий. Кожен з них включає сукупність інструментів, які сприятимуть збільшенню обсягу збуту продукції з оптимальними витратами. При завоюванні ринкових ніш та зміцненні  ринкових позицій запропоновано розробити і просувати спеціалізований сайт. Це дозволить забезпечувати активні комунікації  через соціальні мережі. З розвитком органічного напряму підприємницької діяльності, поступовим розширенням  асортименту і збільшенням частки ринку актуальним є використання SEO, CRM-систем, хмарних обчислень. Застосування запропонованої структурно-логічної моделі диджітал-маркетингу органічної продукції рослинництва сприятиме нарощуванню збуту продукції, розробці стратегії просування продукції, оптимізації витрат на рекламу, стимулювання пропаганди споживання екологічно безпечної продукції.

Посилання

Ovcharenko, A.S. (2018). Eksportooriyentovana model rozvytku organichnogo agroprodovol`chogo rynku Ukrayiny. Prychornomorski ekonomichni studiyi. № 26-1. S. 21-26. [in Ukrainian].

Fibl Statistics. URL: https://statistics.fibl.org/europe/operator-europe.html [in Ukrainian].

How to Promote Organic Food Store Online? URL: https://www.ppcchamp.in/services/how-to-promote-organic-food-store-online/

Chychkalo-Kondraczka, I.B., Novyczka, I.V. (2018). Svitovyj dosvid prosuvannya organichnoyi produkciyi. Efektyvna ekonomika. № 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/2_2018/10.pdf [in Ukrainian].

Marchuk, O.O. (2018). Cyfrovyj marketyng yak innovacijnyj instrument upravlinnya. Ekonomika ta upravlinnya pidpryyemstvamy. № 17. S. 296-299 [in Ukrainian].

Marmul, L.O., Novak, N.P. (2016). Rozvytok organichnogo vyrobnycztva v Ukrayini na zasadax kooperaciyi. Ekonomika APK. № 9. S. 26-32. URL: file:///D:/Users/User/Downloads/E_apk_2016_9_6.pdf [in Ukrainian].

Saxno, S.A. Marketyng organ`cheskoj produkcyy. URL: http://ir.znau.edu.ua/bitstream/123456789/1070/1/O000rganic_20132_180-183.pdf [in Ukrainian].

Kupalova, G., Bazylevych, V., Goncharenko, N., Murovana, T., Grynchuk, J. Improvement of the Effectiveness of Organic Farming in Ukraine. Problems and Perspectives in Managements. № 3 (15). 2017. S. 97-103.

Kovalchuk, S.V., Zaburmexa Ye. M. (2017). Marketngovi cyfrovi texnologiyi u doslidzhenni spozhvachiv organichnoyi produkciyi. Markety`ngovi i cyfrovi texnologiyi. № 1. S. 34-51. URL.: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mardigt_2017_1_1_7 [in Ukrainian].

Borovyk, T.V. Marketyngove zabezpechennya rynku organichnoyi produkciyi v umovax transformaciyi ekonomiky. URL: https://www.pdaa.edu.ua/sites/default/files/nppdaa/ 4.1/024.pdf [in Ukrainian].

Novyczka, I.V. (2019). Digital-marketyng yak texnologiya prosuvannya organichnoyi produkciyi. Visnk ekonomichnoyi nauky` Ukrayiny. № 2. S. 196-200. URL: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/163991/33-Novytska.pdf?sequence=1 [in Ukrainian].

Xiaocui Wang. (2018). Analysis of Electronic Commerce Model of Organic Agricultural Products. Advances in Social Science, Education and Humanities Research. №. 309. S. 107-110. URL: file:///D:/Users/User/Downloads/55916237.pdf

E-commerce, customer relation management (CRM) and secure transactions. URL: Eurostat. https://ec.europa.eu/eurostat/tgm

E-commerce sales. URL: Eurostat. https://ec.europa.eu/eurostat/tgm

35 Digital Marketing Statistics That Will Convince You to Advertise Online. URL: https://www.lyfemarketing.com/blog/digital-marketing-statistics/

Digital Marketing Strategies for Organic Food Store. URL: http://www.ppcchamp.in/digital-marketing-strategies-organic-food-store/

Popadynets, I., Andrusiv, U., Shtohryn, M & Galtsova, O. (2020). The effect of cooperation between universities and stakeholders: Evidence from Ukraine.International Journal of Data and Network Science, 4(2), 199-212. doi: 10.5267/j.ijdns.2020.1.001.

V Xersone prezentuyut unykalnыj ynstrument po prodazhe organyky URL: http://agroportal.ua/ua/news/ukraina/v-khersone-prezentuyut-unikalnyi-instrument-po-prodazhe-organiki/ [in Rusia].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-03

Як цитувати

Kupalova, H., & Goncharenkо N. (2021). ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДИДЖІТАЛ-МАРКЕТИНГУ ОРГАНІЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ РОСЛИННИЦТВА. Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу (серія «Економіка та управління в нафтовій і газовій промисловості», (2(22), 139–150. https://doi.org/10.31471/2409-0948-2020-2(22)-139-150

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають