ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕТИЧНОГО МАРКЕТИНГУ В ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЙ

Автор(и)

  • Людмила Безугла Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»
  • Тетяна Куваєва Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

DOI:

https://doi.org/10.31471/2409-0948-2021-2(24)-69-77

Ключові слова:

маркетинг, етика, соціальна відповідальність, соціально-етичний маркетинг, мораль, принципи, організація.

Анотація

У статті досліджено сутність і особливості формування соціально-етичного маркетингу організацій. Встановлено, що сучасний бізнес надає вагоме значення своїй соціальній відповідальності перед суспільством та кожним його членом. Така відповідальність може бути найбільш ефективно реалізована в рамках соціально-етичного маркетингу, оскільки сучасні проблеми оптимізації відносин між бізнесом та суспільством можуть вирішуватися в рамках соціально-етичного маркетингу.

Досліджено сутність та походження терміна “етика” та встановлено, що у сучасному світі етика пов’язана з різними сферами життєдіяльності людського суспільства, визначає моральність і мораль його членів, а також регулює їх поведінку. Запропоновано здійснити розробку системної моделі соціально-етичного маркетингу організацій, яка дає можливість виділити сутнісні елементи соціально-етичного маркетингу та встановити їх домінантні структурні зв'язки. Організаціям, щоб вижити в конкурентній боротьбі, треба вміти перебудовуватися і вдосконалювати свій товар, свою професійну стратегію і тактику, в цілому всю свою діяльність, з огляду на запити часу.

Аналіз наукових здобутків провідних науковців у галузі соціально-етичного маркетингу свідчить про те, що етична поведінка досліджується у розрізі ключових принципів відповідальності соціальної. Поведінка організації має ґрунтуватися на сукупності цінностей таких як чесність, добропорядність відносно людей, тварин, навколишнього середовища.

Зміни, що відбуваються в економіці країни, виявляють ряд нових актуальних проблем, що мають теоретичний і методологічний характер та мають науково-практичне значення для забезпечення стійкого та динамічного розвитку організацій. Тому побудова системи соціальної відповідальності та ефективне здійснення соціальних інвестицій з точки зору суспільства і самої організації - надзвичайно важливе завдання для вітчизняного бізнесу.

Посилання

Kotler P. Reinventing Marketing to Manage the Environmental Imperative URL: http://www.marketingpower.com/SUM_2011.4/reinventing_marketing_manage.aspx.

Ришетнікова І.Л. Етичний маркетинг як концепція маркетингової діяльності. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2016. № 4. С. 91-96.

Богма М. Концепція соціально-етичного маркетингу як основа інноваційного розвитку підприємства. Сучасні підходи до управління підприємством. 2015. С. 20-25.

Международный стандарт. ISO 26000:2010 Руководство по социальной ответственности. URL: http://www.klubok.net/Downloads-index-reqviewdownloaddetails-lid-243.html.

Зайцева О.І., Ємець Н.В. Реалізація принципів самоорганізації в концепції соціально-етичного маркетингу. Науково-виробничий журнал БІЗНЕС-НАВІГАТОР. 2013. №2 (31). С. 102-106.

Куваєва, Т., Пілова, К., Магеррамова, І. Етика маркетингу та соціальна відповідальність як основа побудови клієнтоорієнтованої стратегії підприємства. Економіка та суспільство. 2021. №29. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-13

Безугла Л. С. Соціально-економічні функції держави щодо розвитку малого та середнього підприємництва в Україні. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2011. № 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Duur_2011_2_5

Popadinets, I., Andrusiv, U., Galtsova, O., Bahorka, M., Yurchenko N. (2021) Management of motivation of managers’ work at the enterprises of Ukraine: innovative aspects. Management Systems in Production Engineering. Vol. 29 Issue 2, pp. 120-131. Available: https://DOI: 10.2478/mspe-2021-0016

Попадинець І.Р. Обґрунтування рішень щодо удосконалення управління підприємств на основі впровадження інтегрованої системи менеджменту. Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу (серія «Економіка та управління в нафтовій і газовій промисловості» (1(21), 2020. С. 69-77.

Попадинець І. Р. Cоціометричні дослідження взаємодії стейкхолдерів нафтогазових підприємств. Економічний простір, № 142, 2019. С. 206–216

References:

Kotler P. (2011) Reinventing Marketing to Manage the Environmental Imperative. Available at: http://www.marketingpower.com/SUM_2011.4

reinventing_marketing_manage.aspx.

Ryshetnikova I.L. (2016) Etychnyj marketyngh jak koncepcija marketynghovoji dijaljnosti [Ethical marketing as a concept of marketing activities]. Marketing and innovation management, no. 4, pp. 91-96.

Boghma M. (2015) Koncepcija socialjno-etychnogho marketynghu jak osnova innovacijnogho rozvytku pidpryjemstva [The concept of socio-ethical marketing as a basis for innovative development of the enterprise]. Modern approaches to enterprise management, pp. 20-25.

International standard. ISO 26000: 2010 Guidelines for Social Responsibility. Available at: http://www.klubok.net/Downloads-index-reqviewdownloaddetails-lid-243.html.

Zajceva O.I., Jemecj N.V. (2013) Realizacija pryncypiv samoorghanizaciji v koncepciji socialjno-etychnogho marketynghu [Realization of the principles of self-organization in the concept of social and ethical marketing]. Naukovo-vyrobnychyj zhurnal BIZNES-NAVIGHATOR, no. 2 (31), pp. 91-96.

Kuvaieva, T., Pilova, K., Maherramova, I. (2021). Etyka marketynhu ta sotsialna vidpovidalnist iak osnova pobudovy kliientooriientovanoi stratehii pidpryiemstva [Ethics of marketing and social responsibility as the basis for building a client-oriented company strategy]. Economy and society. No.29. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-13

Bezuhla, L.S. (2011). Sotsialno-ekonomichni funktsii derzhavy schodo rozvytku maloho ta serednoho pidpryiemnytstva v Ukraini [Socio-economic functions of the state for the development of small and medium enterprises in Ukraine]. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok – Public administration: improvement and development, vol. 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Duur_2011_2_5

Popadinets, I., Andrusiv, U., Galtsova, O., Bahorka, M., Yurchenko N. (2021) Management of motivation of managers’ work at the enterprises of Ukraine: innovative aspects. Management Systems in Production Engineering. Vol. 29 Issue 2, pp. 120-131. Available: https://DOI: 10.2478/mspe-2021-0016

Popadinets, I. (2020). Obgruntuvannia rishen shchodo udoskonalennia upravlinnia pidpryiemstv na osnovi vprovadzhennia intehrovanoi systemy menedzhmentu. Naukovyi visnyk Ivano-Frankivskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu nafty i hazu (seriia «Ekonomika ta upravlinnia v naftovii i hazovii promyslovosti» -Scientific Herald Of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas (edition topic: «Economy and management of oil and gas industry»), issue 1(21), 69-77. [in Ukrainian].

Popadinets, I. (2019). Diahnostuvannia steikkholderiv naftohazovykh pidpryiemstv. Ekonomichnyi prostir: Zbirnyk naukovykh prats - Economic scope, issue 142, 206–216. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-31

Як цитувати

Безугла, Л., & Куваєва, Т. (2021). ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕТИЧНОГО МАРКЕТИНГУ В ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЙ. Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу (серія «Економіка та управління в нафтовій і газовій промисловості», (2(24), 69–77. https://doi.org/10.31471/2409-0948-2021-2(24)-69-77

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають