ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕТИЧНОГО МАРКЕТИНГУ В ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31471/2409-0948-2021-2(24)-69-77Ключові слова:
маркетинг, етика, соціальна відповідальність, соціально-етичний маркетинг, мораль, принципи, організація.Анотація
У статті досліджено сутність і особливості формування соціально-етичного маркетингу організацій. Встановлено, що сучасний бізнес надає вагоме значення своїй соціальній відповідальності перед суспільством та кожним його членом. Така відповідальність може бути найбільш ефективно реалізована в рамках соціально-етичного маркетингу, оскільки сучасні проблеми оптимізації відносин між бізнесом та суспільством можуть вирішуватися в рамках соціально-етичного маркетингу.
Досліджено сутність та походження терміна “етика” та встановлено, що у сучасному світі етика пов’язана з різними сферами життєдіяльності людського суспільства, визначає моральність і мораль його членів, а також регулює їх поведінку. Запропоновано здійснити розробку системної моделі соціально-етичного маркетингу організацій, яка дає можливість виділити сутнісні елементи соціально-етичного маркетингу та встановити їх домінантні структурні зв'язки. Організаціям, щоб вижити в конкурентній боротьбі, треба вміти перебудовуватися і вдосконалювати свій товар, свою професійну стратегію і тактику, в цілому всю свою діяльність, з огляду на запити часу.
Аналіз наукових здобутків провідних науковців у галузі соціально-етичного маркетингу свідчить про те, що етична поведінка досліджується у розрізі ключових принципів відповідальності соціальної. Поведінка організації має ґрунтуватися на сукупності цінностей таких як чесність, добропорядність відносно людей, тварин, навколишнього середовища.
Зміни, що відбуваються в економіці країни, виявляють ряд нових актуальних проблем, що мають теоретичний і методологічний характер та мають науково-практичне значення для забезпечення стійкого та динамічного розвитку організацій. Тому побудова системи соціальної відповідальності та ефективне здійснення соціальних інвестицій з точки зору суспільства і самої організації - надзвичайно важливе завдання для вітчизняного бізнесу.
Посилання
Kotler P. Reinventing Marketing to Manage the Environmental Imperative URL: http://www.marketingpower.com/SUM_2011.4/reinventing_marketing_manage.aspx.
Ришетнікова І.Л. Етичний маркетинг як концепція маркетингової діяльності. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2016. № 4. С. 91-96.
Богма М. Концепція соціально-етичного маркетингу як основа інноваційного розвитку підприємства. Сучасні підходи до управління підприємством. 2015. С. 20-25.
Международный стандарт. ISO 26000:2010 Руководство по социальной ответственности. URL: http://www.klubok.net/Downloads-index-reqviewdownloaddetails-lid-243.html.
Зайцева О.І., Ємець Н.В. Реалізація принципів самоорганізації в концепції соціально-етичного маркетингу. Науково-виробничий журнал БІЗНЕС-НАВІГАТОР. 2013. №2 (31). С. 102-106.
Куваєва, Т., Пілова, К., Магеррамова, І. Етика маркетингу та соціальна відповідальність як основа побудови клієнтоорієнтованої стратегії підприємства. Економіка та суспільство. 2021. №29. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-13
Безугла Л. С. Соціально-економічні функції держави щодо розвитку малого та середнього підприємництва в Україні. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2011. № 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Duur_2011_2_5
Popadinets, I., Andrusiv, U., Galtsova, O., Bahorka, M., Yurchenko N. (2021) Management of motivation of managers’ work at the enterprises of Ukraine: innovative aspects. Management Systems in Production Engineering. Vol. 29 Issue 2, pp. 120-131. Available: https://DOI: 10.2478/mspe-2021-0016
Попадинець І.Р. Обґрунтування рішень щодо удосконалення управління підприємств на основі впровадження інтегрованої системи менеджменту. Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу (серія «Економіка та управління в нафтовій і газовій промисловості» (1(21), 2020. С. 69-77.
Попадинець І. Р. Cоціометричні дослідження взаємодії стейкхолдерів нафтогазових підприємств. Економічний простір, № 142, 2019. С. 206–216
References:
Kotler P. (2011) Reinventing Marketing to Manage the Environmental Imperative. Available at: http://www.marketingpower.com/SUM_2011.4
reinventing_marketing_manage.aspx.
Ryshetnikova I.L. (2016) Etychnyj marketyngh jak koncepcija marketynghovoji dijaljnosti [Ethical marketing as a concept of marketing activities]. Marketing and innovation management, no. 4, pp. 91-96.
Boghma M. (2015) Koncepcija socialjno-etychnogho marketynghu jak osnova innovacijnogho rozvytku pidpryjemstva [The concept of socio-ethical marketing as a basis for innovative development of the enterprise]. Modern approaches to enterprise management, pp. 20-25.
International standard. ISO 26000: 2010 Guidelines for Social Responsibility. Available at: http://www.klubok.net/Downloads-index-reqviewdownloaddetails-lid-243.html.
Zajceva O.I., Jemecj N.V. (2013) Realizacija pryncypiv samoorghanizaciji v koncepciji socialjno-etychnogho marketynghu [Realization of the principles of self-organization in the concept of social and ethical marketing]. Naukovo-vyrobnychyj zhurnal BIZNES-NAVIGHATOR, no. 2 (31), pp. 91-96.
Kuvaieva, T., Pilova, K., Maherramova, I. (2021). Etyka marketynhu ta sotsialna vidpovidalnist iak osnova pobudovy kliientooriientovanoi stratehii pidpryiemstva [Ethics of marketing and social responsibility as the basis for building a client-oriented company strategy]. Economy and society. No.29. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-13
Bezuhla, L.S. (2011). Sotsialno-ekonomichni funktsii derzhavy schodo rozvytku maloho ta serednoho pidpryiemnytstva v Ukraini [Socio-economic functions of the state for the development of small and medium enterprises in Ukraine]. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok – Public administration: improvement and development, vol. 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Duur_2011_2_5
Popadinets, I., Andrusiv, U., Galtsova, O., Bahorka, M., Yurchenko N. (2021) Management of motivation of managers’ work at the enterprises of Ukraine: innovative aspects. Management Systems in Production Engineering. Vol. 29 Issue 2, pp. 120-131. Available: https://DOI: 10.2478/mspe-2021-0016
Popadinets, I. (2020). Obgruntuvannia rishen shchodo udoskonalennia upravlinnia pidpryiemstv na osnovi vprovadzhennia intehrovanoi systemy menedzhmentu. Naukovyi visnyk Ivano-Frankivskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu nafty i hazu (seriia «Ekonomika ta upravlinnia v naftovii i hazovii promyslovosti» -Scientific Herald Of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas (edition topic: «Economy and management of oil and gas industry»), issue 1(21), 69-77. [in Ukrainian].
Popadinets, I. (2019). Diahnostuvannia steikkholderiv naftohazovykh pidpryiemstv. Ekonomichnyi prostir: Zbirnyk naukovykh prats - Economic scope, issue 142, 206–216. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство роботи та передають журналу право першої публікації на умовах ліцензії Creative CommonsCC BY-NC-SA (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/), яка дозволяє іншим редагувати, вносити зміни і брати за основу для своїх творів цей твір некомерційним чином, поки автори похідних творів вказують авторів як авторів оригіналу і ліцензують свої твори на тих самих умовах;
- Автори мають право самостійно укладати додаткові угоди щодо не ексклюзивного розповсюдження наукової роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі;
- Політика журналу передбачає можливість розміщення авторами рукопису в мережі Інтернет (наприклад, у електронних сховищах інформації або на веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на динаміці цитування опублікованої роботи.