КОРПОРАТИВНА КУЛЬТУРА: РІВНІ ТА ЦІННОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31471/2409-0948-2022-1(25)-110-118Ключові слова:
глибинний рівень, естетика, етика, корпоративна культура, сприйняття, цінностіАнотація
В статті обґрунтовано доцільність розроблення такої корпоративної культури, яка б ґрунтувалась на європейських цінностях. Проведені спостереження дозволяють стверджувати, що стратегічний характер культури організації прямо пов'язаний з її мотиваційними і комунікаційними задачами, обґрунтований сучасними тенденціями розвитку економіки України, інноваційного розвитку, глобалізації, злиття України зі європейським та світовим економіко-культурним простором. Побудова міцної корпоративної культури є стратегічною задачею його розвитку організації, яка визначає пріоритети її діяльності та шляхи їх досягнення. Продемонстровано зв'язок трьох рівнів лояльності з трьома рівнями корпоративної культури та цінностями, які підживлюються загальним культурним полем України та Європи в цілому. Особливу увагу звернено на цінності, які забезпечують ефективне корпоративне управління із врахуванням вимог, викликів сьогодення, що дозволяє як залучити, так і підтримувати релевантні комунікації з усіма стейкхолдерами. Враховуючи складність середовища функціонування сучасної організації та надмірні кризові умови, увага акцентована на пропозиції щодо синхронізації всіх складових корпоративної культури в єдине ціле, яке подано в якості концептуальних засад — ключових вимог до створення корпоративної культури зі способами її імплементації як на рівні усієї організації, так і на рівні її структурних одиниць.
Подано алгоритміку формування сприятливого середовища для реалізації функцій корпоративної культури, яка складається з трьох етапів. Перший етап включає рекомендації Друкера П. щодо шести кроків до трансформації підприємства звичайного підприємства в підприємство-лідера. Другий етап включає практику двох модульної концепції щодо залучення працівників в цілі компанії, який гармонізує використання логічного підходу з інтуїтивним («розум» не протиставляється «серцю»). Третій етап спрямовує нас на застосування діалектичних питань стосовно партнерів, активності, ресурсів, стейкхолдерів, комунікаційних каналі тощо. Побудована за даними рекомендаціями корпоративна культура забезпечить кращу ступінь вирішення мотиваційних та комунікаційних задач, сприятиме потенційним можливостям формування доданої вартості за рахунок створення конкурентних переваг та підкреслить унікальність бренду соціально-економічно системи.
Посилання
Спивак В. А. Корпоративная культура. Санкт-Петербург : Питер, 2001. 352 с.
Как измерить лояльность персонала к компании. URL: https://cutt.ly/6HGRQIJ . – 18.11.2019. (дата звернення: 20.05.2022).
Харский К. В. Благонадежность и лояльность персонала. Санкт-Петербург : Питер, 2003. 496 с.
Нелояльная компетентность. URL: https://companion.ua/12042/ (дата звернення: 20.05.2022).
Гринберг Дж., Бэйрон Р. Организационное поведение: от теории к практике. Пер. с англ. О. В. Бредихина, В. Д. Соколова. Москва : ООО «Вершина», 2004. 880 с.
Шульц Д., Шульц С. Психология и работа. 8-е изд. Санкт-Петербург : Питер, 2003. 560 с.
Шейн Э. Организационная культура и лидерство. Пер. с англ. Под. ред. В. А. Спивака. Санкт-Петербург : Питер, 2002. 328 с.
Петр Яковлевич Чаадаев. «Философические письма». URL: https://cutt.ly/fHKY2LT (дата звернення: 20.05.2022).
Договір про Європейський Союз. URL: https://cutt.ly/aHKPZev (дата звернення: 20.05.2022).
Хартія основних прав Європейського Союзу. Центр громадських свобод. URL: https://cutt.ly/MHKSivj (дата звернення: 20.05.2022).
Tymoshenko D. Corporate culture as philosophy of building modern intellectual organization. Advances of science: Proceedings of articles the international scientific conference (Czech Republic, Karlovy Vary — Ukraine, Kyiv, 28 September 2018) Editors prof. L.N. Katjuhin, I.A. Salov, I.S. Danilova, N.S. Burina. Czech Republic, Karlovy Vary: Skleněný Můstek–Ukraine, Kyiv: MCNIP, 2018. pp. 692–699.
6 шагов к трансформации: что Питер Друкер знал о 2022 годе. &.СТРАТЕГИИ. 2014. № 7–10. С. 4–7.
Заднепровская А. Найти доступ к энергии изменений. Комп&ньоН. 2014. № 5–6. С. 20–21.
Чернявская Д. Персональная бизнес-модель. Как создать работу своїй мечты. &.СТРАТЕГИИ. 2014. № 11–12. С. 16–19.
Хаммер М., Чампи Дж. Реинжиниринг корпорации : Манифест революции в би знесе. Пер. с англ. Ю. Е. Корнилович. Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2006. 287 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство роботи та передають журналу право першої публікації на умовах ліцензії Creative CommonsCC BY-NC-SA (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/), яка дозволяє іншим редагувати, вносити зміни і брати за основу для своїх творів цей твір некомерційним чином, поки автори похідних творів вказують авторів як авторів оригіналу і ліцензують свої твори на тих самих умовах;
- Автори мають право самостійно укладати додаткові угоди щодо не ексклюзивного розповсюдження наукової роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі;
- Політика журналу передбачає можливість розміщення авторами рукопису в мережі Інтернет (наприклад, у електронних сховищах інформації або на веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на динаміці цитування опублікованої роботи.