CORPORATE CULTURE: LEVELS AND VALUES

Authors

  • Dmytro Tymoshenko Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу
  • Iryna Slyusar Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

DOI:

https://doi.org/10.31471/2409-0948-2022-1(25)-110-118

Keywords:

aesthetics, corporate culture, depth level, ethics, perception, value

Abstract

The article substantiates the expediency corporate culture development based on European values. The role of corporate culture in the development of organizational leadership is generalized and substantiated. The connection of loyalty with the levels of corporate culture and values that are nurtured by the common cultural field is demonstrated. Suggestions for synchronization of all components of corporate culture into a single position are given. Particular attention is paid to the values that ensure effective corporate governance, taking into account the requirements and challenges of today, which allows both to attract and maintain relevant communications with all stakeholders. It is proved that the attraction to this issue is justified by the trends of modern development: the requirements of globalization and innovation. The connection of three levels of loyalty with three levels of corporate culture, their perception by an individual employee is shown. The mechanism of synchronization of all components of corporate culture in the direction of its development is given

References

Спивак В. А. Корпоративная культура. Санкт-Петербург : Питер, 2001. 352 с.

Как измерить лояльность персонала к компании. URL: https://cutt.ly/6HGRQIJ . – 18.11.2019. (дата звернення: 20.05.2022).

Харский К. В. Благонадежность и лояльность персонала. Санкт-Петербург : Питер, 2003. 496 с.

Нелояльная компетентность. URL: https://companion.ua/12042/ (дата звернення: 20.05.2022).

Гринберг Дж., Бэйрон Р. Организационное поведение: от теории к практике. Пер. с англ. О. В. Бредихина, В. Д. Соколова. Москва : ООО «Вершина», 2004. 880 с.

Шульц Д., Шульц С. Психология и работа. 8-е изд. Санкт-Петербург : Питер, 2003. 560 с.

Шейн Э. Организационная культура и лидерство. Пер. с англ. Под. ред. В. А. Спивака. Санкт-Петербург : Питер, 2002. 328 с.

Петр Яковлевич Чаадаев. «Философические письма». URL: https://cutt.ly/fHKY2LT (дата звернення: 20.05.2022).

Договір про Європейський Союз. URL: https://cutt.ly/aHKPZev (дата звернення: 20.05.2022).

Хартія основних прав Європейського Союзу. Центр громадських свобод. URL: https://cutt.ly/MHKSivj (дата звернення: 20.05.2022).

Tymoshenko D. Corporate culture as philosophy of building modern intellectual organization. Advances of science: Proceedings of articles the international scientific conference (Czech Republic, Karlovy Vary — Ukraine, Kyiv, 28 September 2018) Editors prof. L.N. Katjuhin, I.A. Salov, I.S. Danilova, N.S. Burina. Czech Republic, Karlovy Vary: Skleněný Můstek–Ukraine, Kyiv: MCNIP, 2018. pp. 692–699.

6 шагов к трансформации: что Питер Друкер знал о 2022 годе. &.СТРАТЕГИИ. 2014. № 7–10. С. 4–7.

Заднепровская А. Найти доступ к энергии изменений. Комп&ньоН. 2014. № 5–6. С. 20–21.

Чернявская Д. Персональная бизнес-модель. Как создать работу своїй мечты. &.СТРАТЕГИИ. 2014. № 11–12. С. 16–19.

Хаммер М., Чампи Дж. Реинжиниринг корпорации : Манифест революции в би знесе. Пер. с англ. Ю. Е. Корнилович. Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2006. 287 с.

Published

2022-07-17

How to Cite

Tymoshenko, D., & Slyusar, I. (2022). CORPORATE CULTURE: LEVELS AND VALUES. Scientific Bulletin of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas (Series: Economics and Management in the Oil and Gas Industry), (1(25), 110–118. https://doi.org/10.31471/2409-0948-2022-1(25)-110-118