ТРАНСФОРМАЦІЯ ВПЛИВУ ОСВІТИ НА ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ФАХІВЦІВ ТА СТАЛИЙ РОЗВИТОК

Автор(и)

  • Iryna Kinash Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу
  • Vira Kutsenko Public Institution «Institute of Environmental Economics and Sustainable Development of the National Academy of Sciences of Ukraine»

DOI:

https://doi.org/10.31471/2409-0948-2020-2(22)-128-138

Ключові слова:

концепція, трансформація, освітня сфера, інновація, модернізація парадигма освіти, соціально-економічний розвиток, культура фахівця.

Анотація

В статті зазначено, що останнім часом, з одного боку, зростає роль освіти у забезпеченні сталого розвитку, а з іншого – спостерігається падіння престижу освіти, не дивлячись на те, що в країні, як і в світі в цілому, формується економіка знань. З останнім пов’язані трансформаційні зміни не лише в економіці, суспільстві, а й в самій освіті. Представлене у статті дослідження цього питання спрямовано на забезпечення прискорення трансформаційних процесів в освітній сфері.

При цьому особлива увага приділена посиленню взаємодії закладів освіти і бізнесу, системи освіти та роботодавців, підвищенню якості освіти, вдосконаленню її змісту. В основі останнього мають бути покладені: гуманізація, гуманітаризація, фундаменталізація, технологізація, інформатизація, неперервність освіти та її ефективність.

Підкреслюється, що пріоритетна роль у досягненні якісних змін внаслідок трансформаційних процесів в освітній сфері належить активному впровадженню у навчально-виховний процес досягнень науково-технічного прогресу, що, в свою чергу, потребує певних змін роботи закладу освіти, зокрема щодо застосування сучасних педагогічних технологій навчання, теоретичних знань та відповідних методологій.

Зазначається, що трансформація освіти має бути спрямована на забезпечення випереджаючого розвитку її потенціалу на інноваційній основі. Наводяться шляхи досягнення цього, у числі яких: пошук нових форм і організаційних структур освіти; виявлення причин негативних явищ у розвитку освіти (як – хронічне недофінансування), подолання такого негативного явища як надання неякісних освітніх послуг; прискорення формування в Україні навчально-науково-інноваційних комплексів, діяльність яких має суттєвий вплив на становлення нового швидко змінюваного ринку освітніх послуг, на активне впровадження у сферу виробництва товарів і послуг інноваційних технологій.

Подається обґрунтування того, що в подальшому трансформація освітнього чинника, сприяючого забезпеченню сталого розвитку має бути націлена на досягнення мети підготовки фахівців, які можуть здійснювати успішне розв’язання різних проблем освітньої галузі, вміло використовувати свої знання та прагнути до постійного освоєння нових технологій, досягнення європейських стандартів щодо якості знань тощо.

Посилання

Dopovid` pro stan lyuds`kogo rozvy`tku 2019 URL: file:///D:/%D0%92%D1%8B%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA/UKR-HDR2019-overview-ukrainian.pdf

Kinash І., Andrusiv U., Arkhypova L., and Popadynets I. «Education for Sustainable Development as a Factor in the Formation of Environmental Competencies of Future Specialists». In 6th International Conference on Strategies, Modeling, Development and Strategic Management of Economic System, Khmelnytskyi, 2019, Advances in Economics, Business and Management Research, Vol. 95, рр.25-28. doi https://doi.org/10.2991/smtesm-19.2019.6

Ziyatdinova, F.G. (1999). Sotsial'nyye problemy obrazovaniya. Moscow [in Russian].

Akbarov, A.A. (2015). Traditsionnyye i innovatsionnyye metody obucheniya: primeneniye metodov aktivnogo obucheniya v uchebnom protsesse. Obrazovaniye cherez vsyu zhizn': nepreryvnoye obrazovaniye v interesakh ustoychivogo razvitiya, Volume 1. Issue 13. 52-56. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/traditsionnye-i-innovatsionnye-metody-obucheniya-primenenie-metodov-aktivnogo-obucheniya-v-uchebnom-protsesse [in Russian].

Krysovatyy, A.I. (2015). Osnovni paradyhmy osvity. Byudzhetno-podatkova polityka ta rehionalʹnyy rozvytok Ukrayiny : materialy Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi (Irpinʹ, 22 trav. 2015 r.) – Budget and tax policy and regional development of Ukraine: materials of the International scientific-practical conference (Irpin, May 22, 2015). Irpinʹ: Vydavnytstvo NUDPSU, 251-255 [in Ukrainian].

Garashchuk, O.V., Kutsenko, V.I. (2019). Yakisna osvita – instrumentariy staloho rozvytku (pytannya teoriyi ta praktyky). Kyiv [in Ukrainian].

Artemchuk, L.M. (2018). Zastosuvannya informatsiynykh tekhnolohiy pry pidhotovtsi studentiv ekonomichnykh spetsialʹnostey. Novi informatsiyni tekhnolohiyi upravlinnya biznesom : zbirnyk tez Vseukrayinsʹkoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi (Kyiv, 14 liut. 2019 r.) – New information technologies of business management: collection of abstracts of the All-Ukrainian scientific-practical conference (Kyiv, Febr. 21, 2018). Kyiv: Spilka avtomatyzatoriv biznesu, 15-18 [in Ukrainian].

Kutsenko, V.I. (2015). Vyshcha osvita Ukrayiny v konteksti yevrointehratsiyi: shlyakhy modernizatsiyi. Kyiv [in Ukrainian].

edited by Potashnik, M.M. (2004). Upravleniye kachestvom obrazovaniya: praktikooriyentirovannaya monografiya i metodicheskoye posobiye. Moscow: Pedagogicheskoye obshchestvo Rossii [in Russian].

Zakharchyn, G.M., Lyubomudrova, N.P. (2018). Rozvytok kreatyvnosti personalu na zasadah korporatyvnoi kultury. Ekonomika i suspilʹstvo, Issue 14, 361-365. URL: http://economyandsociety.in.ua/journal/14_ukr/49.pdf [in Ukrainian].

Paton, B.Ye. (2008). Nauka – innovatsiyam. Nauka ta innovatsiyi, 5, 19-20. [in Ukrainian].

Korinʹko, M.D. (2009). Innovatsiyi u diyalʹnosti subʺyektiv hospodaryuvannya. Aktualʹni problemy ekonomiky, 5(95), 149-153 [in Ukrainian].

Vlasova, I. (2019). Osoblyvosti finansuvannya innovatsiynoyi sfery v rozvynutykh krayinakh. Visnyk Kyyivsʹkoho natsionalʹnoho torhovelʹno-ekonomichnoho universytetu 1, 36-46 [in Ukrainian].

Kobushko, I.M., Guseyinova, Ye.I. (2011). Shlyakhy pokrashchennya finansuvannya innovatsiynoho rozvytku v Ukrayini z vykorystannyam mizhnarodnoho dosvidu. Marketynh i menedzhment innovatsiy, 2, 124-130 [in Ukrainian].

Bardysh, H.O. (2006). Problemy transformatsiyi i restrukturyzatsiyi ukrayinsʹkoyi ekonomiky v napryami sotsialʹnoyi spryamovanosti: monohrafiya. Lʹviv [in Ukrainian].

Avchukhova, A.M., Kochevyrovsʹka, O.O. (2012). Shchodo problem rozvytku sotsialʹnoyi infrastruktury silʹsʹkykh naselenykh punktiv. Analitychna zapyska. National Institute for Strategic Studies. URL: http://old2.niss.gov.ua/articles/1132/ [in Ukrainian].

Shevchuk, A.V. (2018). Motyvatsiynyy mekhanizm rehulyuvannya osvitnikh mihrantiv: vʺyiznyy i vyyiznyy aspekty. Sotsialʹno-ekonomichni problemy suchasnoho periodu Ukrayiny, Issue 3(101), 275-282 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-03

Як цитувати

Kinash, I. ., & Kutsenko, V. (2021). ТРАНСФОРМАЦІЯ ВПЛИВУ ОСВІТИ НА ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ФАХІВЦІВ ТА СТАЛИЙ РОЗВИТОК. Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу (серія «Економіка та управління в нафтовій і газовій промисловості», (2(22), 128–138. https://doi.org/10.31471/2409-0948-2020-2(22)-128-138

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають