КОМУНІКАЦІЙНІ ЦІННОСТІ КОРПОРАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ В УМОВАХ РОЗВИТКУ ЦИФРОВОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.31471/2409-0948-2021-1(23)-21-34Анотація
Анотація. В статті обґрунтовано доцільність використання комунікаційних цінностей в корпоративному управлінні. Окрему увагу приділено ретроспективі становлення стратегії цифрової трансформації в контексті феномену технократичної культури. Увагу звернено на комунікаційні цінності, які забезпечують ефективне корпоративне управління із врахуванням вимог, викликів та тенденцій сучасного розвитку, що дозволяє як залучити, так і підтримувати релевантні комунікації з усіма стейкхолдерами. Доведено, що тяжіння до цієї проблематики обґрунтовано тенденціями сучасного розвитку: вимогами глобалізації, інноваційним розвитком, а також цифровою трансформацією усіх організаційних процесів. Враховано складність категорії культури та особливості взаємовідносин суб’єктів управління корпоративної форми на фоні глобальних викликів та надмірного психологічного, інтелектуального, соціального та технологічного навантаження. Показано, що цифрова стратегія є, по суті, стратегічними планом розвитку сучасної корпорації, яка визначає пріоритети її діяльності з найоптимальнішими шляхами їх досягнення. Проаналізовано вплив філософських феноменів на побудову комунікаційного процесу. Подано характеристику передумов формування комунікаційних цінностей як в умовах реалізації четвертої промислової революції, так і в умовах поширення вірусу COVID-19. Звернено увагу на основні тенденції у сфері зайнятості в умовах розвитку цифрової економіки. Зазначено тенденції, з якими корпорації стикаються при зміні контексту комунікаційних цінностей. Акцентовано увагу на позитивному досвіді вітчизняних підприємств щодо впровадження у корпоративну культуру ідеології бірюзових організацій, які характеризуються високим рівнем самоорганізації і самоврядування.
Посилання
Література
Федулова Л. І. Корпоративні структури в інноваційній діяльності: світовий досвід та можливості для України. Економіка і прогнозування. 2004. № 4. С. 9–27.
Росс С., Вестерфилд, Р., Джордан, Б. Основы корпоративных финансов. Москва : Лаборатория базовых знаний. 2000. 720 с.
Гольцберг М. А. Акционерные товарищества. Фондовая биржа. Операции с ценными бумагами. Киев : Текст, 1992. 94 с.
Ван Хорн Дж. К Основы управления финансами: пер. с англ. Москва : Финансы и статистика, 2000. 800 с.
Павліченко А. Ціннісні орієнтації у системі становлення особистості. Психологія і суспільство. 2005. № 4. С. 98–120.
Нойманн Э. Происхождение и развитие сознания. Пер. с англ. А. П. Хомик. Москва : Рефл-бук ; Киев : Ваклер, 1998. 462 с.
Успенский П. Д. Символы Таро: (старинная колода карт) : философия оккультизма в рисунках и числах. 2-е изд. Петроград : Литературная книжная лавка, 1917. 47 с.
Пелевин В. О. Ампир В: Роман. Москва : Эксмо, 2006. 416 с.
Пелевин В. О. t. Москва : Эксмо, 2017. 480 с.
Gray P., El Sawy O., Asper G., & Thordarson, M. Realising strategic value through center-edge DT in consumer-centric industries. MIS Quarterly Executive. 2013. Vol. 12. pp. 1–17.
Дмитрий Мережковский «Воскресшие боги. Леонардо да Винчи», 1901. URL: https://cutt.ly/Lni7peo (дата звернення: 20.05.2021).
Можейко М. А. Постмодернизм. Энциклопедия. Сост. и науч. ред. А. А. Грицанов, М. А. Можейко. Минск : Интерпрессервис; Книжный Дом, 2001. 1040 с.
Петренко В. П., Тимошенко Д.В. «Рептильний» менеджмент: критичний аналіз «нової Теорії «Х» в культурологічному аспекті командо утворення. Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу. 2017. № 1 (15). С. 54–67.
How the Soviets invented the internet and why it didn’t work | Aeon Essays. URL: https://cutt.ly/Yno6zVL (дата звернення: 20.05.2021).
Нордстрем К., Риддерстрале Й. Бизнес в стиле фанк. Капитал пляшет под дудку таланта. Санкт-Петербург : Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, 2008. 280 с.
Чан К., Моборн Р. Стратегия голубого океана. Как найти или создать рынок, свободный от других игроков. Пер. с англ. И. Ющенко. Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2020. 363 с.
Sterling В. ‘Preface’ to Burning Chrome. London : HarperCollins, 1995. p. 11.
Проєкт «Венера» — Вікіпедія. URL: https://cutt.ly/pnoEzCj (дата звернення: 20.05.2021)
Талеб Н. Н. Чорний лебідь : Про (не)ймовірне в реальному житті. Київ : Наш Формат, 2017. 392 с.
Дмитрий Быков. Под крылом черного лебедя. Ночная онлайн-лекция. URL short: https://cutt.ly/5noAbst (дата звернення: 20.05.2021)
Khushf G. The Use of Emergent Technologies for Enhancing Human Performance: Are We Prepared to Address The Ethical and Policy Issue. Public Policy & Practice. 2011. Vol. 4. URL: https://cutt.ly/RnoDXnE (дата звернення: 20.05.2021).
Назаретян А.П. Универсальная перспектива творческого интеллекта в свете постнекласической методологии. Вызов познанию: стратегии развития в современном мире. Отв. ред. Н. К. Удумян. Москва : Наука, 2004. С. 394–434.
Тоффлер Э. Шок будущего. Москва : ООО «Издательство АСТ», 2004. 557 c.
Фукуяма Ф. Наше постчеловеческое будущее: Последствия биотехнологической революции. Москва : ООО «Издательство АСТ», 2004. 349 с.
Дмитрий Быков. Лекция «„Мы“ Замятина. Нестрашная советская утопия». URL: https://cutt.ly/pnoZ4sT (дата звернення: 20.05.2021).
Гуцуляк О. Россия и проект Элизиум. КОНТ. Платформа для социальной журналистики. URL: https://cutt.ly/hnpwyXz (дата звернення: 20.05.2021).
OFF-LINE интервью с Борисом Стругацким (Март 2009) Аркадий и Борис Стругацкие. Официальный сайт URL: https://cutt.ly/EnpwgeV (дата звернення: 20.05.2021).
Полянська А.С., Боднар Г.Ф. Інституційне середовище реформування корпоративного управління НАК «Нафтогаз» України. Економіка та управління в нафтогазовому комплексі України: актуальні проблеми, реалії та перспективи: монографія. Івано-Франківськ, 2017. С. 92–107.
Дюк О. М., Полянська А. С. Ціннісно-орієнтований підхід у формуванні корпоративної культури підприємства. Трансформаційні процеси національної економіки: теоретичні і практичні аспекти: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Львів, 30 січня 2021 року). Львів, 2021. С. 78–81.
Войнаренко М. П. Мережеві інструменти капіталізації інформаційно-інтелектуального потенціалу та інновацій. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2015. № 3. Т. 3. С. 18–24.
Завербний А.С., Двуліт З.П., Романюк А.О. Диджиталізація – дієвий інструмент антикризового розвитку бізнесу в умовах пандемії. Ефективна економіка. Електронний журнал. 2021. № 1. URL: https://cutt.ly/tnhmRYs (дата звернення: 20.05.2021).
Список бирюзових организаций в Украине. URL: https://cutt.ly/pnhmScx (дата звернення: 20.05.2021).
References
Fedulova, L. (2004). Korporatyvni struktury v innovatsiyniy diyalʹnosti: svitovyy dosvid ta mozhlyvosti dlya Ukrayiny. Ekonomika i prohnozuvannya – Economy and forecasting, 4, 9–2. [in Ukrainian].
Ross, S., Vesterfild, R., Dzhordan, B. (2000). Osnovy korporativnykh finansov. Moskva : Laboratoriya bazovykh znaniy [in Russian].
Gol'tsberg, M. (1992). Aktsionernyye tovarishchestva. Operatsii s tsennymi bumagami. Fondovaya birzha. Kiyev : Tekst [in Russian].
Van Khorn Dzh., K. (2000). Osnovy upravleniya finansami : per. s angl. Moskva : Finansy i statistika [in Russian].
Pavlichenko, A. (2005). Tsinnisni oriyentatsiyi u systemi stanovlennya osobystosti. Psykholohiya i suspilʹstvo – Psychology and society, 4, 98–120. [in Ukrainian].
Noymann, E. (1998). Proiskhozhdeniye i razvitiye soznaniya. Per. s angl. A. P. Khomik. Moskva : Refl-buk ; Kiyev : Vakler [in Russian].
Uspenskiy, P. (1917). Simvoly Taro: (starinnaya koloda kart) : filosofiya okkul'tizma v risunkakh i chislakh. 2-ye izd. Petrograd : Literaturnaya knizhnaya lavka [in Russian].
Pelevin, V. (2006). Ampir V: Roman. Moskva : Eksmo [in Russian].
Pelevin, V. (2017). t. Moskva : Eksmo [in Russian].
Gray, P., El Sawyб O., Asper, G., & Thordarson, M. (2013). Realising strategic value through center-edge DT in consumer-centric industries. MIS Quarterly Executive, 12, 1–17.
Dmitriy Merezhkovskiy «Voskresshiye bogi. Leonardo da Vinchi». URL: https://cutt.ly/Lni7peo [in Russian].
Mozheyko, M. (2001). Postmodernizm. Entsiklopediya. Sost. i nauch. red. A. A. Gritsanov, M. A. Mozheyko. Minsk : Interpresservis; Knizhnyy Dom [in Russian].
Petrenko, V., Tymoshenko, D. (2017). «Reptylʹnyy» menedzhment : krytychnyy analiz «novoyi Teoriyi «Iks» v kulʹturolohichnomu aspekti komandoutvorennya. Naukovyy visnyk Ivano-Frankivsʹkoho natsionalʹnoho tekhnichnoho universytetu nafty i hazu – Scientific
Herald Of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas, 1 (15), 56–67 [in Ukrainian].
How the Soviets invented the internet and why it didn’t work | Aeon Essays. URL: https://cutt.ly/Yno6zVL .
Nordstrem, K., Ridderstrale, Y. (2008). Biznes v stile fank. Kapital plyashet pod dudku talanta. Sankt-Peterburg : Stokgol'mskaya shkola ekonomiki v Sankt-Peterburge [in Russian].
Chan, K., Moborn, R. (2020). Strategiya golubogo okeana. Kak nayti ili sozdat' rynok, svobodnyy ot drugikh igrokov. Per. s angl. I. Yushchenko. Moskva : Mann, Ivanov i Ferber [in Russian].
Sterling, В. (1995). ‘Preface’ to Burning Chrome. London : HarperCollins.
Proyekt «Venera» — Vikipediya. URL: https://cutt.ly/pnoEzCj . [in Ukrainian].
Taleb, N. (2017). Chornyy lebidʹ : Pro (ne)ymovirne v realʹnomu zhytti. Kyyiv : Nash Format [in Ukrainian].
Dmitriy Bykov. Pod krylom chernogo lebedya. Nochnaya onlayn-lektsiya. URL short: https://cutt.ly/5noAbst [in Russian].
Khushf, G. (2011). The Use of Emergent Technologies for Enhancing Human Performance: Are We Prepared to Address The Ethical and Policy Issue. Public Policy & Practice, 4. URL: https://cutt.ly/RnoDXnE
Nazaretyan, A. P. (2004). Universal'naya perspektiva tvorcheskogo intellekta v svete postneklasicheskoy metodologii. Vyzov poznaniyu: strategii razvitiya v sovremennom mire. Otv. red. N. K. Udumyan. Moskva : Nauka [in Russian].
Toffler, E. (2004). Shok budushchego. Moskva: OOO «Izdatel'stvo AST» [in Russian].
Fukuyama, F. (2004). Nashe postchelovecheskoye budushcheye: Posledstviya biotekhnologicheskoy revolyutsii. Moskva : OOO «Izdatel'stvo AST» [in Russian].
Dmitriy Bykov. Lektsiya «„My“ Zamyatina. Nestrashnaya sovetskaya utopiya». URL: https://cutt.ly/pnoZ4sT [in Russian].
Gutsulyak O. Rossiya i proyekt Elizium. KONT. Platforma dlya sotsial'noy zhurnalistiki. URL: https://cutt.ly/hnpwyXz [in Russian].
OFF-LINE interv'yu s Borisom Strugatskim (Mart 2009) Arkadiy i Boris Strugatskiye. Ofitsial'nyy sayt. URL: https://cutt.ly/EnpwgeV [in Russian].
Polyansʹka, A. S., Bodnar G.F. Insty`tucijne seredovy`shhe reformuvannya korporaty`vnogo upravlinnya NAK «Naftogaz» Ukrayiny`. Ekonomika ta upravlinnya v naftogazovomu kompleksi Ukrayiny`: aktual`ni problemy`, realiyi ta perspekty`vy`: monografiya. Ivano-Frankivs`k, 2017. С. 92–107.
Dyuk, O. M., Polyansʹka, A. S. (2021). Tsinnisno-oriyentovanyy pidkhid u formuvanni korporatyvnoyi kulʹtury pidpryyemstva. Transformatsiyni protsesy natsionalʹnoyi ekonomiky: teoretychni i praktychni aspekty: materialy Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi (Lʹviv, 30 sichnya 2021 roku) – Transformational processes of the national economy: theoretical and practical aspects: materials of the International scientific-practical conference (Lviv, January 30, 2021). Lʹviv, 78–81. [in Ukrainian].
Voynarenko, M. (2015). Merezhevi instrumenty kapitalizatsiyi informatsiyno-intelektualʹnoho potentsialu ta innovatsiy. Visnyk Khmelʹnytsʹkoho natsionalʹnoho universytetu. Ekonomichni nauky – Herald of Khmelnytskyi national university. Economic sciences, 3 (3), 18–24. [in Ukrainian].
Zaverbnyy, A.S., Dvulit, Z.P., Romanyuk, A.O. (2021). Dydzhytalizatsiya – diyevyy instrument antykryzovoho rozvytku biznesu v umovakh pandemiyi. Efektyvna ekonomika. Elektronnyy zhurnal – Effective economy. Digital journal, 1. URL: https://cutt.ly/tnhmRYs [in Ukrainian].
Spisok biryuzovikh organizatsiy v Ukraine. URL: https://cutt.ly/pnhmScx [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Положення про авторські права
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство роботи та передають журналу право першої публікації на умовах ліцензії Creative CommonsCC BY-NC-SA (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/), яка дозволяє іншим редагувати, вносити зміни і брати за основу для своїх творів цей твір некомерційним чином, поки автори похідних творів вказують авторів як авторів оригіналу і ліцензують свої твори на тих самих умовах;
- Автори мають право самостійно укладати додаткові угоди щодо не ексклюзивного розповсюдження наукової роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі;
- Політика журналу передбачає можливість розміщення авторами рукопису в мережі Інтернет (наприклад, у електронних сховищах інформації або на веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на динаміці цитування опублікованої роботи.