- РЕКЛАМА ТА PR-ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПРОСУВАННЯ ТУРИСТИЧНОГО ПРОДУКТУ ТУРФІРМОЮ

Автор(и)

  • Вікторія Гринюк Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу
  • Юлія Іваницька Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

DOI:

https://doi.org/10.31471/2409-0948-2021-2(24)-111-123

Ключові слова:

advertising, tourist product, marketing of tourist companies, SMM - promotion, PR-technologies, tourist company.

Анотація

Актуальність дослідження обумовлена необхідністю формування сучасних підходів щодо використання реклами в просуванні туристичних продуктів турфірмою. Метою даної статті є розробка напрямів підвищення ефективності використання реклами у просуванні туристичних продуктів туристичною фірмою «Keys  Travel». Зазначено, шо туристична реклама є засобом для здійснення маркетингової політики туристичного підприємства для популяризації наявних турів, посилення зв’язку між виробником і споживачем туристичного продукту.

Проаналізовано основні види реклами та ефективність використання інструментів маркетингових зв’язків із громадськістю. Виявлено, що найбільш ефективним та дієвим інструментом є інтернет-реклама, завдяки якій потенційний клієнт має змогу швидко дізнатись про актуальні тури в соціальних мережах та здійснити їх бронювання на сайті. Проведено оцінку рекламної діяльності туристичної фірми «Keys Travel» та встановлено, що для промоції турів та надання туристичних послуг фірма використовує такі види реклами: розсилка рекламної інформації клієнтам електронною поштою, створення візиток турфірми, інформація на довідкових сайтах м. Калуша, зустрічі з клієнтами й підтримка дружніх відносин з ними Недоліком  маркетингової діяльності фірми є нехтування просування туристичних продуктів через соціальні мережі, створення зовнішньої  реклами, проведення презентацій та туристичних виставок.Для узагальненої оцінки підприємства туристичної індустрії «Keys Travel» використано метод SWOT-аналізу, що є кінцевим етапом вивчення зовнішнього й внутрішнього середовищ. Розкрито сильні та слабкі сторони PR-діяльності фірми «KeysTravel» та встановлено напрями вдосконалення рекламної діяльності підприємства туристичного бізнесу в просуванні туристичного продукту. Проаналізовано сучасні інструменти SMM та зазначено ті, котрі будуть найбільш ефективними у використанні для досліджуваного туристичного підприємства. Розраховано бюджет рекламної кампанії та  здійснено оцінку  ефективності витрат для досліджуваної туристичної фірми.

 

Посилання

Про рекламу: Закон України від 02.06.2021 №1520-IX. URL: https://cedem.org.ua/library/zakon-ukrayiny-pro-reklamu (дата звернення 1.12.2021).

Герганова, М. П. Орлик, О. В. Реклама туристичного продукту й послуг в Інтернеті. Інформатика та інформаційні технології : матеріали наук. конф., (м.Одеса, 20 квітня 2015 р.). Одеса: ОНЕУ. С. 8–11.

Горб К. Паблік рілейшнз в управлінні міжнародним туризмом. Вісник Львівського університету. Серія міжнародні відносини. 2014. Випуск 34. С. 142–150.

Туристичний імідж регіону : монографія / за ред. А. Ю. Парфіненка. Харків : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2011. 312 с.

Яровий В.Ф., Шуткіна В.В. Особливості управління маркетинговою діяльністю в туристичних підприємствах. Актуальні питання економічного розвитку в сучасних умовах : матеріали V Всеукраїнської наук.-практ. конф., (м. Херсон, 26-27 березня 2020 р.). Херсон: Вишемирський В.С., 2020. C.301–305.

Восколович Н. А. Маркетинг туристичних послуг. М.: Економічний факультет МРУ, ТЕИС, 2012. 267 с.

Миронов Ю. Основи рекламної діяльності. URL: http://infotour.in.ua/reklama 1.htm (дата звернення 24.05.2020).

Головкіна Н.В. Оцінювання програм інтегрованих маркетингових комунікацій: світові дослідження методів оцінювання повідомлень. Маркетинг в Україні. 2009. №3. С. 16–21.

Бойко Р. В., Левчук О. П. Оцінка ефективності рекламної діяльності підприємств: проблеми та перспективи. Вісник Хмельницького національного університету. 2011. № 6. T. 2. C.37–39.

References

Pro reklamu: Zakon Ukrainy vid 02.06.2021 №1520-IX. URL: https://cedem.org.ua/library/zakon-ukrayiny-pro-reklamu (data zvernennia 1.12.2021).

Herhanova, M. P. Orlyk, O. V. (2015). Reklama turystychnoho produktu y posluh v Interneti. Informatyka ta informatsiini tekhnolohii : materialy nauk. konf. (Odesa, 20 kvitnia 2015 r.) – Informatics and information technologies : Materials of the scientific Conference. Odesa: ONEU. 8–11 [in Ukrainian].

Horb, K.(2014). Pablik rileishnz v upravlinni mizhnarodnym turyzmom. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia mizhnarodni vidnosyny, Vypusk 34, 142–150 [in Ukrainian].

Parfinenko, A. Yu.(2011). Turystychnyi imidzh rehionu. Kharkiv : KhNU imeni V. N. Karazina [in Ukrainian].

Yarovyi, V.F., Shutkina, V.V. (2020). Osoblyvosti upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu v turystychnykh pidpryiemstvakh. Aktualni pytannia ekonomichnoho rozvytku v suchasnykh umovakh : materialy V vseukrainskoi nauk.-prakt. konf., (m. Kherson, 26-27 bereznia 2020 r.) – Current issues of economic development in modern conditions: materials of the V All-Ukrainian. of the Scientific and Practical Conference. Kherson: Vyshemyrskyi V.S., 2020, 301–305 [in Ukrainian].

Voskolovych, N. A.(2012). Marketynh turystychnykh posluh. M.: Ekonomichnyi fakultet MRU, TEYS [in Ukrainian].

Myronov, Yu. Osnovy reklamnoi diialnosti. URL: http://infotour.in.ua/reklama 1.htm (data zvernennia 24.05.2020).

Holovkina, N.V. (2009). Otsiniuvannia prohram intehrovanykh marketynhovykh komunikatsii: svitovi doslidzhennia metodiv otsiniuvannia povidomlen, Marketynh v Ukraini – Marketing in Ukraine, №3, 16–21 [in Ukrainian].

Boiko, R. V., Levchuk, O. P. (2011). Otsinka efektyvnosti reklamnoi diialnosti pidpryiemstv: problemy ta perspektyvy, Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu – Bulletin of Khmelnytsky National University, № 6, volume 2, 37–39.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-12

Як цитувати

Гринюк, В., & Іваницька, Ю. . (2022). - РЕКЛАМА ТА PR-ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПРОСУВАННЯ ТУРИСТИЧНОГО ПРОДУКТУ ТУРФІРМОЮ: . Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу (серія «Економіка та управління в нафтовій і газовій промисловості», (2(24), 111–123. https://doi.org/10.31471/2409-0948-2021-2(24)-111-123