АНАЛІЗ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ КАПІТАЛУ БРЕНДІВ РОЗДРІБНОГО РИНКУ НАФТОПРОДУКТІВ УКРАЇНИ (НА ПРИКЛАДІ БРЕНДУ "ОККО")
Keywords:
brand, brand equity, brand equity formation process, brand management.Abstract
Brand equity formation process, as a constituent of the target sub-system of
the theoretical model of brand equity management process, based on the brand "DNA"
conception, is considered. The features of theformation process of equity of brand "OKKO",
which belongs to concern "Galnaftogaz", are analysed.
References
1. Келлер К. Л. Стратегический бренд-менеджмент: создание, оценка и
управление марочным капиталом / Келлер К.Л. [2-е изд.] ; пер. с англ. – М. : Издательский
дом "Вильямс", 2005. – 704 с.
2. Малинка О. Я. “ДНК” бренду як система збереження, відтворення і передачі
інформації до споживача та її концептуальна модель / О. Я. Малинка // Маркетинг в
Україні. – 2006. – №1 (35). – С. 34 – 38.
3. Малинка О. Я. Позиціонування брендів на роздрібному ринку нафтопродуктів
України / О. Я. Малинка, А. О. Устенко // Науковий вісник Івано-Франківського
національного технічного університету нафти і газу. Серія Економіка та управління в
нафтовій і газовій промисловості. – № 2 (2), 2010. – С. 80 – 84.
4. Малинка О. Я. Теоретична модель процесу управління капіталом бренду / О.
Я. Малинка // Вісник Хмельницького національного університету. – 2007. – № 5, Т.3 (100).
– С. 239 – 244.
5. Okko.ua : матеріали сайту [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://okko.ua
управление марочным капиталом / Келлер К.Л. [2-е изд.] ; пер. с англ. – М. : Издательский
дом "Вильямс", 2005. – 704 с.
2. Малинка О. Я. “ДНК” бренду як система збереження, відтворення і передачі
інформації до споживача та її концептуальна модель / О. Я. Малинка // Маркетинг в
Україні. – 2006. – №1 (35). – С. 34 – 38.
3. Малинка О. Я. Позиціонування брендів на роздрібному ринку нафтопродуктів
України / О. Я. Малинка, А. О. Устенко // Науковий вісник Івано-Франківського
національного технічного університету нафти і газу. Серія Економіка та управління в
нафтовій і газовій промисловості. – № 2 (2), 2010. – С. 80 – 84.
4. Малинка О. Я. Теоретична модель процесу управління капіталом бренду / О.
Я. Малинка // Вісник Хмельницького національного університету. – 2007. – № 5, Т.3 (100).
– С. 239 – 244.
5. Okko.ua : матеріали сайту [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://okko.ua
Downloads
Published
2018-05-05
How to Cite
Малинка, О. Я. (2018). АНАЛІЗ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ КАПІТАЛУ БРЕНДІВ РОЗДРІБНОГО РИНКУ НАФТОПРОДУКТІВ УКРАЇНИ (НА ПРИКЛАДІ БРЕНДУ "ОККО"). Scientific Bulletin of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas (Series: Economics and Management in the Oil and Gas Industry), 2(4), 62–71. Retrieved from https://eung.nung.edu.ua/index.php/ecom/article/view/85
Issue
Section
ГАЛУЗЕВИЙ МАРКЕТИНГ
License
Copyright and Licensing Terms
Copyright Statement
The authors who publish in the journal accept the following conditions:
- The authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, licensed with Creative CommonsCC BY-NC-SA , which permits other people to remix, transform, and build upon the material and use the material for non-commercial purposes, give appropriate credit and distribute the contributions under the same license as the original.
- The authors can conclude additional agreements on the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (for example, publication of the work in electronic repositories) with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- The authors can upload the published articles on the Internet (for example, in electronic repositories or on web-sites), as it will stimulate fruitful scholarly discussions and increase the citation rates of the published articles.